شناسهٔ خبر: 66583871 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه اردبیل: قیام دانشگاه‌های آمریکا را باید به فال نیک گرفت

امام جمعه اردبیل گفت: طوفانُ الاقصی به یک طوفانِ جهانی تبدیل شد و گِردباد‌های آن، قاره‌ها را درنوردید، و به مرکزِ فرماندهی قدرتِ اهریمنیِ دنیای معاصر، یعنی آمریکا رسید.

صاحب‌خبر -

امام جمعه اردبیل: قیام دانشگاه‌های آمریکا را باید به فال نیک گرفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ آیت الله عاملی در خطبه‌های نمازِ جمعه اردبیل افزود: قیام دانشگاه‌های آمریکا را باید از به فال نیک گرفت؛ دانشگاهِ هر کشور مرکزِ عقلانیت و مدنیتِ آن کشور و نماینده افکارِ عمومی ست و حالا مشهورترین دانشگاه‌های آمریکا با همه توان به حمایتِ فلسطینِ مظلوم آمده و شدیدترین محکومیت را نسبت به صهیونیسم دُرُست کرده اند.
وی با اشاره به سرکوب و دستگیریِ دانشجویان توسط دولت‌های مدعیِ حقق بشر گفت: معلوم شد در اَندَرونِ خود به همه پرسی اعتقاد ندارند، به آزادی بیان، جریانِ آزادِ اطلاعات، حقوق بشر، حاکمیتِ ملی و حقِ تعیین سرنوشت هم به هیچ عنوان اعتقاد ندارند.
خطیبِ نمازِ جمعه اردبیل گفت: در ماجرای تظاهراتِ دانشجویان در دنیا، یک نکته بسیار قابل توجه است؛ پلیس آمریکا با خشونتِ تمام به زن‌ها حمله می‌کند، آنها را به شدت مضروب می‌کند، و دستگاه قضایی آنها را زندانی می‌کند، حتی زنان هیئتِ علمیِ دانشگاه‌ها و مدرسان هم در امان نیستند.
امام جمعه اردبیل به بستنِ گذرگاهِ رفح و مانع شدن از ورودِ کمک‌های بشر دوستانه به غزه اشاره و خاطر نشان کرد: آنها دشمن هستند و از دشمن جز قتل و غارت انتظاری نیست، اما وای بر حال دولت‌های اسلامی و آن دسته از ملت‌های مسلمان که به تماشای کشتار جمعی و نسل کشیِ فلسطینیان و زنان و کودکانِ مظلومِ قبله اول نشسته‌اند؛ آن دولت‌ها دست نشانده‌های آمریکا هستند از آنها امیدی نیست، اما ملت‌های مسلمان باید به اقتضای مسلمانی خود عمل کنند.

نظر شما