شناسهٔ خبر: 66580729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیریت فناوری اطلاعات و فضای مجازی شبکه دولت استانداری گلستان:

زیرساخت ارتباطی برگزاری انتخابات مجلس در گنبدکاووس مطلوب است

گرگان - ایرنا - مدیریت فناوری اطلاعات و فضای مجازی شبکه دولت استانداری گلستان گفت: زیرساخت ارتباطی اخذ آرای مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس از بالاترین کیفیت برخوردار است.

صاحب‌خبر -

فاطمه کاویانی روز جمعه به خبرنگاران در ستاد انتخابات گنبدکاووس، اظهار کرد: ۲۳۰ شعبه توسط ستاد انتخابات این حوزه انتخابیه برای جمع‌آوری آرای افراد واجد شرایط حوزه انتخابیه گنبدکاووس از هشت صبح تا ۱۸ عصر امروز ( ۲۱ اردیبهشت ماه ) دایر شده است.

وی ادامه داد: انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس به صورت نیمه الکترونیک در حال برگزاری است که استعلام احراز هویت افراد واجد شرایط رای در شعبه‌های این حوزه انتخابیه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

کاویانی یادآور شد: افراد واجد شرایط مراجعه‌کننده به شعبه‌های اخذ رای در حوزه انتخابیه گنبدکاووس می‌توانند از طریق ارایه اسناد پنج مدرک هویتی شامل کارت هوشمند ملی، کارت پایان خدمت ، کارت گواهینامه رانندگی، شناسنامه و پاسپورت، رای خود را پس از احراز هویت، به صندوق بیندازند.

به گزارش ایرنا، در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ که با مشارکت ۵۴ درصدی مردم گلستان برگزار شد ۶ نماینده از هفت کرسی این استان در مجلس دوازدهم انتخاب شدند و انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس به دلیل نرسیدن مجموع آرا نامزدهای به حد نصاب یک‌ پنجم مجموع آرا ماخوذه به دور دوم کشیده شد.

در دور نخست انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس «قرجه طیار» با کسب ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و «عبدالحکیم آق ارکاکلی» با ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای از مجموع ۱۳۰ هزار و ۸۵ رایی که مردم این شهرستان مرزی در صندوق‌ها انداختند، به دوره دوم راه پیدا کردند.

مطابق ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، چنانچه در مرحله نخست برای یک یا چند نفر از داوطلبان حداقل یک‌پنجم آرا حاصل نگردید، انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد.

همچنین برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در این حوزه انتخابیه ۲۳٠ شعبه اخذ رای تدارک دیده شده که ۲٠۳ شعبه آن در بخش مرکزی و شهر گنبدکاووس و ۲۷ شعبه هم در بخش مرزی داشلی برون مستقر خواهد شد.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

نظر شما