شناسهٔ خبر: 66579335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم؛

فرآیند اخذ رأی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس آغاز شد

فرآیند اخذ رأی مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس در شرق استان گلستان همزمان با ۲۱ حوزه انتخابیه دیگر در سایر استان‌ها آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، آخرین قطعه پازل انتخاباتی حوزه‌های انتخابیه ۶ گانه گلستان امروز با انتخاب یک نماینده دیگر و مشخص شدن فهرست ۷ نفره نمایندگان دیارهیرکان در مجلس دوازدهم تکمیل می‌شود. در همین راستا عوامل برگزاری انتخابات از ساعت هشت صبح امروز -جمعه- در ۲۳۰ شعبه اخذ رأی گنبدکاووس فرآیند اخذ رأی را آغاز کردند.

حدود ۲۶۰ هزار نفر از شهروندان و روستاییان گنبدکاووس امروز فرصت دارند تا برای انتخاب نماینده این حوزه انتخابیه از بین ۲ نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات یعنی قرجه طیار و عبدالحلیم‌آق‌آرکاکلی پای صندوق‌های رأی بروند و برای کرسی گنبدکاووس در مجلس دوازدهم تصمیم بگیرند.

فرماندار گنبدکاووس صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:، برای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه ۲۳٠ شعبه اخذ رای تدارک دیده شده که ۲٠۳ شعبه آن در بخش مرکزی و شهر گنبدکاووس و ۲۷ شعبه هم در بخش مرزی داشلی برون مستقر شدند.

مهدی دهرویه ادامه داد: از مجموع ۲۰۳ شعبه تدارک دیده شده برای شهر و روستا‌های بخش مرکزی گنبدکاووس ۱۵۷ شعبه ثابت و ۴۶ شعبه نیز سیار و از ۲۷ شعبه بخش مرزی داشلی برون هم ۱۱ شعبه ثابت و ۱۶ شعبه سیار است.

وی گفت: با هدف برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس حدود چهار هزار عامل اجرایی (هیات اجرایی، نظارت، بازرسی، نیرو‌های نظامی و خدماتی) مشغول بکار هستند.

گفتنی است، در دور نخست انتخابات در ۱۱ اسفند پارسال، «قرجه طیار» با ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و «عبدالحکیم آق ارکاکلی» با ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای از مجموع ۱۳۰ هزار و ۸۵ رایی که مردم این شهرستان مرزی در صندوق‌ها انداختند، به دوره دوم راه پیدا کردند. گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت که در سه نقطه شهری و حدود ۱۷۰ روستا سکونت دارند، یک کرسی نمایندگی درمجلس شورای اسلامی دارد.

نظر شما