شناسهٔ خبر: 66580526 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آیت الله علم الهدی:

مردم با حضور در انتخابات، سرنوشتشان را مطابق با مصلحت خود رقم خواهند زد

آیت الله علم الهدی گفت: مرحله دوم تکمیل کننده انتخابات است و اگر افراد در این مرحله شرکت نکنند همانند این است که کار ناقصی انجام داده اند.

صاحب‌خبر -

آیت الله علم الهدی: مرحله دوم، تکمیل کننده انتخابات است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی پیش از ظهر امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت و در حاشیه انداختن رای خود به صندوق انتخابات در شعبه ۹۹۹ مسجد امام حسین (ع) مشهد در گفتگو با خبرنگاران افزود: افراد جامعه با حضور در انتخابات در سرنوشت خود دخالت می‌کنند و سرنوشتشان را مطابق با مصلحت خود رقم خواهند زد و اگر دخالت نکنند دیگران برای سرنوشت آن فرد تصمیم می‌گیرند.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: شرکت در انتخابات بر اساس حکم مراجع تقلید یک تکلیف شرعی است که باید انجام شود، از نظر عقلی هم اقتضا می‌کند افراد با هر فکر و ایده‌ای در انتخابات شرکت کنند تا درباره سرنوشت خود مسلط و تصمیم گیرنده باشند.

وی گفت: سرنوشت کشور و یکایک افراد جامعه و هر خانواده ای، با انتخابات ارتباط دارد، به خاطر این که نمایندگان مجلس برای سرنوشت جامعه تصمیم می‌گیرند و افراد جامعه نمی‌ توانند در کشوری زندگی کنند که سرنوشت خود را جدای از جامعه بدانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در حوزه انتخابیه مشهد و کلات، پنج نماینده برای حضور در مجلس شورای اسلامی نیاز است که تاکنون چهار نفر از آنان انتخاب شده اند و باید نفر آخر آنان هم انتخاب شود تا جمع نمایندگان این حوزه انتخابیه ناقص نماند.

تکلیف ۱۷ نفر از ۱۸ نماینده ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی در دور نخست انتخابات مجلس در  ۱۱ اسفند  مشخص شد و یک نماینده دیگر باید از میان ۲ نامزد به نام‌های کاظم معتمدی فر و حسنعلی اخلاقی امیری برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات امروز ۲۱ اردیبهشت برگزیده شود.

نظر شما