شناسهٔ خبر: 66578227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خبرهای کوتاه ۲۱ اردیبهشت از شهرستانهای خراسان رضوی

خبرهای کوتاه ۲۱ اردیبهشت از شهرستانهای خراسان رضوی را در این خبر مرور میکنیم.

صاحب‌خبر -

 

خبرهای کوتاه ۲۱ اردیبهشت از شهرستانهای خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، خط لوله آب شرب روستای اسدآباد در بخش رخ تربت حیدریه ترمیم شد.

خط لوله آب شرب روستای اسدآباد بخش رخ که برای دومین بار در هفته جاری بر اثر باران شدید و وقوع سیل، از شبکه اصلی قطع شده بود، با تلاش نیروهای آبفای شهر رباط سنگ و کمک اهالی ترمیم و مورد استفاده قرار گرفت .
 
دهیار اسد آباد گفت : اکیپ‌های اجرایی و عوامل فنی آبفای رباط سنگ پس از اخذ گزارش شکسته شدن خط انتقال آب شرب روستا، عصر دیروز بلافاصله با امکانات لازم در محل حضور یافتند و اقدامات فنی برای ترمیم و مرمت خط لوله آبرسانی روستا را انجام دادند.
 
حسین رحمانی افزود: طی این عملیات جهادی محل آسیب‌دیده خط انتقال آب که به طول ۲۰ متر قطع شده بود، در مدت زمان کوتاهی مرمت و باز سازی شد آب آشامیدنی ۳۰۰ خانوار روستای اسدآباد با جمعیت بیش از هزار نفر، وصل و وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

 

تلاش بی وقفه آتش نشانان برای رفع آبگرفتگی منازل و معابر شهری

آبگرفتگی منازل و معابر شهر نیشابور با تلاش بی وقفه و سرعت عمل آتش نشانی، رفع شد.
 سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: در پی اعلام هشدار نارنجی و بارش شدید باران و تگرگ در مناطق و معابر مختلف شهری و ایجاد آبگرفتگی در تعدادی از محلات، کوچه ها و خیابانها، بلافاصله پرسنل ایستگاههای هفتگانه و ناوگان سبک و سنگین عملیاتی سازمان آتش نشانی وارد عمل شده و همراه و همگام با سایر نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرستان و شهرداری نیشابور نسبت به رفع آبگرفتگی از معابر و مناطق شهری اقدام کردند.

ابوالفضل اسدی اظهارداشت: با تلاش آتش نشانان و نجاتگران ایستگاههای هفت گانه و استفاده از چند دستگاه پمپ کف کش و استفاده از تجهیزات خودروهای سنگین از جمع شدن آب در معابر شهری و مناطق مختلف شمال و جنوب شهر جلوگیری شد.

اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در جغتای
اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در جغتای در سال ۱۴۰۳ تشکیل شد.
 ابوالقاسم ابراهیمی فرماندار جغتای در این جلسه با اشاره به نقش جوانان در جامعه گفت : در زمانی به علت نفوذ غربی ها و جهت دسترسی به اهداف خود بحث انفجار جمعت وجز شعارهای وزارت بهداشت بود و با هزینه های سرسام اورجهت اهداف دشمن مردم را ترغیب به کنترل جمعت می کردیم ودر همان زمان رهبر معظم انقلاب به نقش جوانان در سازندگی کشور مشارکت اجتماعی و اقتصادی اشاره داشتند ولی کسی توجه نکرد تا اینکه در سنوات گذشته بحث پیری جامعه ایرانی مطرح شد و پی به اهمیت سخنان رهبری و دور اندیشی و اینده نگری ایشان بردیم .

 

دوره آموزشی تغذیه و روش‌های خوراک دهی گوسفند و بز در بخش رخ تربت حیدریه


نخستین دوره آموزشی دو روزه تغذیه و روش‌های خوراک دهی گوسفند و بز توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان در  سالن اجتماعات شرکت سنبله رخ برگزار شد.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ گفت: این دوره آموزشی با هدف آشنایی دامداران با مسائل مختلف مانند: تغذیه و روش‌های خوراک دهی گوسفند و بز با همکاری اداره ترویج و واحد امور دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و کارشناسان این مرکز برگزار شد.

سید محمد نجفی یکی دیگر از اهداف این دوره آموزشی را ارتقاء مهارت دامداران در خصوص موضوعات: نحوه آماده کردن خوراک دام، میزان خوراک دهی، تعداد وعده‌های مصرف دام در طی شبانه روز، نیاز‌های غذایی گوسفند و بز، شناسایی مواد خوراکی، روش تهیه و تنظیم جیره‌های غذایی متعادل عنوان کرد.

 

برگزاری جشن روز دختر در بخش رخ تربت حیدریه

به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، با همت حوزه  مقاومت بسیج خواهران حضرت نرجس (س)  بخش رخ  با برگزاریِ جشن و اهدای هدیه از دختران این منطقه  قدردانی شد 

در این مراسم  خانم احمدی  فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران  حضرت نرجس (س)  بخش رخ ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر ،بر حفظ حرمت جایگاه ویژه دختران تاکید کرد.

 

 

 

 

 

نظر شما