شناسهٔ خبر: 66577593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مبارزه با آفات در ۳۴۵ هکتار از زمین‌های زراعی آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۴۵ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان تحت پوشش عملیات مبارزه با آفات، علف‌های هرز و ملخ‌ها قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به بیماری‌ها و امراض و مبارزات انجام شده در سطح گندم‌زار‌های استان، گفت: در زمینه گندم‌زار‌ها و غلات بیش از ۲۱۴ هزار هکتار مبارزه با علف‌های هرز انجام شده و در زمینه سن مضر غلات هم در سطح ۱۳۰ هزار هکتار و در مبارزه با ملخ نیز در بیش از هزار هکتار مبارزه محقق شده است.

وی اضافه کرد: امسال مانور مبارزه با بیماری زنگ زرد انجام شد چرا که این نوع قارچ زودتر از سایر بیماری‌ها و در شرایط سرد زودتر از سایر قارچ‌ها فعالیتش را شروع می‌کند و این شرایط در مزارع استان وجود دارد و این بیماری در بخشی از مزارع مشاهده شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت مبارزه با آفات و امراض، افزود: امسال در استان ۱۰۳ هزار هکتار زیر کشت اراضی آبی و ۳۰۳ هزار هکتار زیر کشت گندم دیم است.

شهبازی ادامه داد: در بیش از ۲ هزار هکتار مبارزه لازم شده و انتظار داریم کشاورزان از ارقام مقاوم استفاده کرده واز موادغذایی مناسب برای تغذیه خاک اعم از کود‌های پتاسه و ازته استفاده کنند تا آسیب‌ها کم شود.

وی افزود: مدیریت مرزعه و مبارزه با علف‌های هرز می‌تواند آسیب‌ها را کاهش دهد ولی، چون ارقام کشت شده است باید مبارزه شیمیایی را انجام داد.

وی اظهار کرد: توزیع این قارچ با باد به سرعت منتقل می‌شود و نباید اجازه رشد و انتقال این قارچ داده شود چرا که اگر به صورت لکه کوبی عمل نشود به سرعت به استان‌های مجاور هم منتقل می‌شود.

وی گفت: رطوبت بالای ۷۰ درصد و درجه دمایی ۸ تا ۱۵ درجه سانتی گراد شرایط خوبی برای گسترش بیماری زنگ زرد است که در راستای اقدامات پیشگرانه مانور مبارزه با این بیماری در استان آغاز شد.

نظر شما