شناسهٔ خبر: 66576082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز انتخابات در لرستان / تکلیف ۲ کرسی باقیمانده مجلس مشخص می‌شود

خرم آباد - ایرنا - رای گیری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در لرستان برای کسب ۲ کرسی باقیمانده، همزمان با ۱۵ استان دیگر آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان ۳۵ نفر از داوطلبان حوزه‌های انتخابیه استان به صورت رسمی انصراف خود را از ادامه رقابت ها اعلام کردند و در حوزه انتخابیه الیگودرز ۳۷، بروجرد ۷۶، خرم آباد و چگنی ۱۰۰، دلفان و سلسله ۲۷، دورود و ازنا ۴۶، پلدختر و معمولان ۱۲ و کوهدشت و رومشکان ۵۲ نفر داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

عباس گودرزی و فاطمه مقصودی از حوزه انتخابیه بروجرد، روح الله لک علی‌آبادی از حوزه انتخابیه دورود و ازنا، علی امامی راد از حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان، سید حمیدرضا کاظمی از حوزه انتخابیه پلدختر و معمولان، حمیدرضا گودرزی از حوزه انتخابیه الیگودرز، محمد حسین محمدی از حوزه انتخابیه سلسله و دلفان در دور نخست به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

مجموع آراء اخذ شده از حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی ۲۰۸,۹۵۰ رأی بود که از این تعداد ۱۹۳,۸۶ رأی صحیح به صندوق‌ها انداخته شده است و محمدرضا ملکشاهی راد با ۳۰,۷۴۱ رأی، رضا سپهوند با ۲۲,۶۵۲ رأی، قدرت‌الله ایمانی با ۲۰,۴۸۰ رأی و هادی هاشمی نیا با ۱۷,۸۰۵ رأی به دور دوم راه یافتند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار شد که لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در بهارستان و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری داشت که تکلیف ۲ کرسی باقیمانده حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی امروز ۲۱ اردیبهشت ماه مشخص خواهد شد.

نظر شما