شناسهٔ خبر: 66567164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در آذربایجان‌غربی جمع‌آوری می‌شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در استان برچیده شده و مدارسی استاندارد جایگزین آن می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا علی مطهری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فراهم کردن زمینه تحصیل در مدارس استاندارد و تحقق نهضت مدرسه سازی با تاکید استاندار آذربایجان غربی و در راستای برقراری عدالت آموزشی و نصیب برابر در دستور کار است و در این راستا پیگیری این موضوع طبق برنامه انجام می شود.

وی ادامه داد: ارتقای شاخص‌های عملکردی در آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی و فعالیت‌های تربیتی در کنار آموزش مورد توجه است.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش نهایی ارزیابی عملکرد شاخص‌های اختصاصی و عمومی سطح دستگاهی، اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی در سال‌تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، ارتقاء ۱۰ رتبه‌ای داشته و در بین ادارات کل آموزش و پرورش کشور در رتبه هفت قرار گرفته و در سطح خوب ارزیابی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رشد شاخص های دینی و اعتقادی در کنار آموزش دروس باید انجام پذیرد که در همین راستا، فعالسازی اردوگاه‌های دانش آموزی، برپایی اردوها و برنامه‌های پرورشی و فرهنگی به منظور تقویت روحیه دینی، انقلابی، اعتقادی و ملی فرزندان تدوین شده است.

مطهری با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان جزو اقدامات شاخص در دولت سیزدهم است که در سطح استان نیز با موفقیت اجرایی و پایان یافته است، افزود: اجرای این طرح شاید در برخی موارد با اعتراضاتی از سوی معلمان همراه باشد که به رتبه کسب شده خود معترض هستند، این موارد هم مورد بررسی قرار گرفته و در صورت وجود هرگونه مشکل و ایراد، نسبت به اصلاح و استرداد حقوق قانونی همکاران اقدام می‌شود.

وی با تاکید براینکه در مجموعه آموزش و پرورش تحقق عدالت آموزشی پیگیری می شود، ادامه داد: این امر مستلزم تامین پیش نیازهایی است که باید انجام شود و ساخت مدارس و تامین امکانات لازم برای مدارس و نیز تزریق نیروی انسانی دارای شرایط مناسب به بدنه مجموعه آموزش و پرورش در دست انجام است .

وی با اشاره به جذب بیش از ۲ هزار آموزگار برای استان افزود: با برگزاری آزمون‌‎های آموزگاری، دبیری و کیفیت‌بخشی، برای تامین آموزگار در سال تحصیلی پیش رو بیش از ۲ هزار معلم به جمع معلمان آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی افزوده می‌شوند.

مطهری گفت: البته این تعداد نیز برای آذربایجان غربی با بیش از پنج هزار مدرسه و بیش از ۶۵۰ هزار دانش آموز ناکافی است ولی سعی شده همواره با راه های مختلف تامین معلم انجام شود.

نظر شما