شناسهٔ خبر: 66564956 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جذب بیش از دو هزارو ۲۰۰ معلم جدید در آموزش و پروش آذربایجان‌غربی

بیش از دو هزارو ۲۰۰ معلم جدید سال تحصیلی آینده در آذربایجان‌غربی جذب می شوند.

صاحب‌خبر -

جذب بیش از دو هزارو ۲۰۰ معلم جدید در آموزش و پروش آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد ؛ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: بیش از دو هزار و ۲۰۰ همکار جدید پذیرش شدند که سال تحصیلی آینده مشغول به تدریس خواهند شد.

علی مطهری، با تکریم و قدردانی از تلاشهای معلمان و گرامیداشت هفته معلم افزود: بر اساس گزارش نهایی ارزیابی عملکرد شاخص‌های اختصاصی و عمومی سطح دستگاهی، اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در سال‌تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱،  در بین اداره های کل آموزش و پرورش کشور در رتبه هفت قرار گرفته و ۱۰ رتبه  ارتقاء داشته و در سطح خوب ارزیابی شده است.

مطهری اظهارکرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رشد شاخصه‌های دینی و اعتقادی در کنار آموزش دروس باید انجام پذیرد که در همین راستا، فعالسازی اردوگاههای دانش آموزی، برپایی اردوها و برنامه‌های پرورشی و فرهنگی به منظور تقویت روحیه دینی، انقلابی، اعتقادی و ملی فرزندان تدوین شده است.

وی  افزود: طرح رتبه بندی معلمان جزو اقدامات شاخص در دولت سیزدهم است که در سطح استان ما نیز با موفقیت اجرایی شده و پایان یافته، هرچند شاید در برخی موارد با اعتراضاتی از سوی معلمان همراه باشد که به رتبه کسب شده خود معترض باشند و این موارد هم بررسی شده و در صورت وجود هرگونه مشکل و ایراد، نسبت به اصلاح و  استرداد حقوق قانونی همکاران اقدام می‌شود.

مطهری، همچنین به نهضت مدرسه‌سازی در استان اشاره کرد و گفت: با حمایت ویژه استاندار نهضت مدرسه‌سازی در نقاط مختلف آذربایجان‌غربی به ویژه در مناطق دارای شرایط خاص و کمتربرخوردار آغاز شده که امیدواریم با همت همکاران در اداره کل نوسازی مدارس، تراکم دانش آموزان در کلاسها را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: موضوع مدارس کانکسی در سطح استان پیگیری می‌شود و طبق برنامه اعلام شده، تا آغاز سال‌تحصیلی آینده تمامی مدارس کانکسی بالای 10 دانش ‌آموز برچیده شده و تحصیل در مدارس استاندارد انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: ساخت مدارس و تأمین امکانات لازم برای مدارس و نیز تزریق نیروی انسانی دارای شرایط مناسب به بدنه مجموعه آموزش و پرورش در دست انجام است که امیدواریم با این اقدامات از مشکلات حوزه‌های مختلف کاسته شود.

مطهری افزود: در سال‌تحصیلی آینده و با برگزاری آزمونهای آموزگاری، دبیری و کیفیت‌ بخشی، بیش از دو هزار و 200 همکار جدید به آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی افزوده می‌شوند که می‌تواند در بهبود شرایط موجود کمک شایانی کند.

نظر شما