شناسهٔ خبر: 66564338 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

نخستین شناور آتشخوار تندروی کشور به ناوگان ایمنی قشم پیوست

نخستین شناور تندرو آتش نشان (آتشخوار) مزین به نام شهید خلیل عجم با تکیه بر توانمندی مهندسان و نیروهای متخصص بومی بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس امروز(پنجشنبه) به ناوگان ایمنی منطقه آزاد قشم پیوست.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این شناور دارای ۱۲.۵۰ متر طول و ۳.۵۰ متر عرض با قابلیت دریانوردی در آب های کم عمق و ساحلی با ارتفاع موج پایین است و به عنوان نخستین نمونه بومی شناور تندرو آتش نشان (آتشخوار) با تکیه بر توان و تخصص نیروهای بومی ساخته شده است.

این شناور تندرو با توجه به اهمیت ایمنی و اطفای آتش در بنادر صیادی و ‌تجاری جزیره قشم به صورت ۱۰۰ درصد داخلی طراحی و ساخته شده و پس از انجام آزمایش های مخلف عملی به ناوگان ایمنی این جزیره پیوست تا در صورت‌ بروز حادثه و آتش سوزی، در کمترین زمان برای خاموش کردن آتش اقدامات لازم صورت گیرد.

در کوران تحریم های ناجوانمردانه دشمنان نظام جمهوری اسلامی علیه اقتصاد و دانش بومی ایرانیان، تلاش های جمعی و شبانه روزی متخصصان جوان ایرانی بر پایه دانش بومی توسط مجموعه دانش بنیان مدکندآلوی قشم می تواند راه دستیابی به هدف مشترک برای رونق و پویایی اقتصاد دریاپایه این منطقه را هموار سازد.

با پیوستن این شناور آتش خوار قطعا شاهد کاهش خسارات جانی و مالی ساکنان، صیادان، بازرگانان و فعالان اقتصادی این منطقه خواهیم بود.

این شناور با هدف ارتقا ایمنی موتور لنج ها و محموله های تجار و بازرگانان بندر بهمن قشم با حضور شماری از مدیران شهرستانی و سازمان منطقه آزاد در این بندر ‌مستقر شد.

منبع: ایرنا

نظر شما