شناسهٔ خبر: 65540333 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

راهنمای سفری 5 روزه به جزایر خلیج فارس

همه جزایر جنوبی ایران از مقاصد عالی برای گردش و تفریح محسوب می‌شوند که در این میان جزایر کیش و قشم مانند یک نگین درخشان دلربایی می‎کنند. تفریحات

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جزایر جنوبی

همه جزایر جنوبی ایران از مقاصد عالی برای گردش و تفریح محسوب می‌شوند که در این میان جزایر کیش و قشم مانند یک نگین درخشان دلربایی می‎کنند. تفریحات آبی و غیرآبی این جزایر، سواحل زیبا، آثار تاریخی و جاذبه‎های گردشگری فراوان، طبیعت بکر و منحصربه‌فرد و... باعث شده است که سفر به این جزایر بسیار دلچسب و هیجان‌انگیز باشد و حتی بتوان آن را جایگزینی خوب برای سفرهای خارجی دانست!

در ادامه با ارائه برنامه‌ای مختصر برای سفر پنج روزه به کیش و قشم در کنار شما خواهیم بود، پس همراه ما باشید.

برنامه ریزی سفر به کیش و قشم

اگر قصد سفر چند روزه به جزیره کیش و قشم را دارید، می‌توانید با یک برنامه‌ریزی اصولی از اکثر جاذبه‌های گردشگری این جزایر بازدید کنید. سفر به جزیره کیش و قشم از طریق راه‌های زمینی، ریلی و همچنین هوایی امکان‌پذیر است و می‌توانید با جستجو در سایت‌های معتبر بلیط خود را به‌صورت غیرحضوری خریداری کنید و حتی از قیمت رزرو هتل در کیش نیز آگاه شوید. در ادامه نمونه‌ای از برنامه پنج روزه گردش در جزیره کیش و قشم را آماده کرده‌ایم.

برنامه پنج روزه گردش در کیش

کیش

  • روز اول: در روز اول سفرتان به کیش می‌توانید بازدید از جاذبه‌های گردشگری مثل کشتی یونانی را در برنامه خود قرار دهید. برای بازدید از این کشتی نیازی به پرداخت هزینه نیست. بعد از آن می‌توانید از شهر زیرزمینی کاریز دیدن کنید و سپس به بازدید از پارک دلفین کیش بپردازید. برای ورود به این مجموعه نیاز به پرداخت هزینه است.
  • روز دوم: برای روز دوم گردش خود در کیش می‌توانید اسکله تفریحی را انتخاب کنید و از دوچرخه‌سواری، غواصی و قایق‌سواری در آن لذت ببرید. بعد از انجام تفریحات مختلف در اسکله تفریحی می‎‌توانید به رستوران کوه نور بروید و در عین لذت بردن از معماری خاص (سنگ و صخره) آن خود و همراهانتان را به صرف یک وعده غذای خوشمزه مهمان کنید.
  • روز سوم: شهر باستانی حریره، آکواریوم کیش و قلعه وحشت جاذبه‌هایی هستند که می‌توانید روز سوم سفر خود را به بازدید از آنها اختصاص دهید. بازدید از شهر باستانی حریره شامل پرداخت هزینه نمی‌شود، اما برای بازدید از آکواریوم کیش و قلعه وحشت باید هزینه پرداخت کنید.
  • روز چهارم: برای روز چهارم سفر می‌توانید جاهای دیدنی بیشتری را در برنامه خود بگنجانید و به بازدید از جاذبه‌هایی مثل آب انبار کیش، مجموعه درخت سبز، صخره‌های مرجانی، کلبه هور، رستوران پدیده و... بپردازید.
  • روز پنجم: اگر قصد خرید از جزیره کیش را دارید، پیشنهاد می‌کنیم روز آخر را به گردش در مراکز خرید و بازارهای بزرگ کیش اختصاص دهید. به عنوان مثال می‌توانید بازار مرجان، مرکز خرید دامون، بازار پردیس1، بازار مروارید کیش و... را برای گردش و خرید انتخاب کنید.

برنامه پنج روزه گردش در جزیره قشم

قشم

جزیره قشم جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیار زیادی در خود جای داده است. برای اینکه بتوانید از اکثر این جاذبه‌ها بازدید کنید، می‌توانید برای گشت‌وگذار خود در جزیره یک برنامه داشته باشید و مطابق با آن پیش بروید. برای ایده گرفتن یک نمونه برنامه پنج روزه گردش در قشم را آماده کرده‌ایم.

  • روز اول: یکی از جاذبه‌های طبیعی و منحصربه‌فرد جزیره قشم، تنگه چاهکوه است که می‌توانید روز اول سفر خود را به بازدید از این منطقه اختصاص دهید. درصورتی‌که وقت اضافه داشتید، می‌توانید از جزایر ناز و کارگاه لنج‌سازی نیز بازدید کنید. ورودی موارد ذکر شده رایگان و بدن پرداخت هزینه است.
  • روز دوم: برای روز دوم سفر می‌توانید یکی از سواحل زیبای قشم مثل ساحل زیتون را انتخاب کنید و به انجام تفریحات آبی و قدم زدن در ساحل بپردازید. طراحی با حنا روی دست نیز می‌تواند ایده جالب و هیجان‌انگیزی برای روز دوم سفر باشد. همچنین می‌توانید در جزیره گردش کنید و از تماشای زیبایی‌های فضای شهری آن لذت ببرید.
  • روز سوم: برای روز سوم می‌توانید برنامه شلوغ‌تری داشته باشید و مناطق مختلفی از جزیره قشم را ببینید. به عنوان مثال می‌توانید از جنگل حرا، روستای لافت و همچنین جزیره هنگام بازدید کنید.
  • روز چهارم: روز چهارم سفر خود را می‌توانید به خرید از شهر درگهان اختصاص دهید و با قیمت‌های مناسب، اجناس بسیار باکیفیتی خریداری کنید. همچنین می‌توانید بازید از دره ستارگان و غار خربس را نیز در برنامه روز چهارم سفر خود بگنجانید.
  • روز پنجم: روز پنجم و به عبارتی روز آخر سفر را می‌توانید به کسب آرامش در جزیره هرمز اختصاص دهید و از زیبایی شگفت‌انگیز این جزیره لذت ببرید. توصیه می‌کنیم در سفر به قشم غذاهای دریایی لذیذ و خوشمزه آن را از دست ندهید و حتما این غذاها را امتحان کنید. همچنین علاوه‌بر رزرو هتل آپارتمان در قشم می‌توانید یکی از اقامتگاه‌های بومگردی این جزیره را برای اقامت انتخاب نمایید.

بهترین زمان سفر برای بازدید از جزایر خلیج فارس

جزایر جنوبی ایران مثل کیش و قشم معمولا آب‌وهوای گرم همراه با رطوبت زیاد دارند؛ یعنی در فصول گرم سال مثل تابستان دمای هوا در این جزایر به شدت افزایش می‌یابد و به دنبال آن شرجی و رطوبت نیز زیاد می‌شود. پس اگر تحمل گرمای زیاد را ندارید، بهتر است در روزهای گرم سال به جزایر جنوبی سفر نکنید.

در حالت کلی فصول سرد سال مثل پاییز و زمستان از لحاظ آب‌وهوایی برای سفر به جزایر کیش و قشم مناسب‌تر هستند. همچنین اوایل بهار که مصادف با تعطیلات نوروزی نیز است، زمان مناسبی برای سفر به این جزایر بوده و شما می‌توانید با خیال راحت به تفریح و گردش بپردازید. البته از آنجایی‌که میزان مسافر در اوایل بهار در جزایر جنوبی افزایش می‌یابد، هزینه‌های سفر نیز تا حدودی بیشتر می‌شود.

برای اینکه سفر مقرون‌به‌صرفه‌تری به جزیره کیش یا قشم داشته باشید، می‎توانید در اسفند ماه که جزیره خلوت‌تر است و میزان مسافر کم‌تری دارد، اقدام به سفر کنید. در ایامی که پیک سفر نیستند، امکان رزرو هتل ارزان در کیش و قشم را خواهید داشت و حتی می‌توانید بلیط‌های قیمت مناسبی نیز خریداری کنید. همچنین با جستجو در سایت‌های مختلف در بین ایرلاین‌های متفاوت و بلیط‌های چارتری یا لحظه آخری می‌توانید بلیط‌های ارزان‌قیمت‌تری بخرید.

توجه داشته باشید اگر ایام پیک سفر مثل تعطیلات نوروز را برای سفر به جزایر جنوبی انتخاب کرده‌اید، باید اقدامات سفر را چند هفته قبل از شروع تعطیلات انجام دهید تا با مشکلاتی مثل تکمیل ظرفیت هتل‌ها و پروازها روبرو نشوید.

آنچه دیگران می خوانند
  • پیش فروش اقساطی مدیران خودرو به مناسبت شب عید | به صورت از دم قسط صاحب محصولات جدید و قدیم مدیران خودرو شوید+تحویل فوری

  • حراجی نوروز کرمان موتور و مدیران خودرو از این تاریخ | به صورت از دم قسط صاحب محصولات کرمان موتور و مدیران خودرو شوید+تنفس 3 ماهه

  • اولین مصاحبه مالک کوروش کمپانی پس از فرار

  • پشت پرده ادعای آمریکا مبنی بر توقیف محموله تسلیحات ایران

  • پیشنهاد ایران به عراق برای دادگاه ترور حاج قاسم

نظر شما