شناسهٔ خبر: 66562934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی حوزه انتخابیه قائم شهر برای برگزاری مرحله دوم انتخابات

حوزه انتخابیه قائم شهر برای برگزاری مرحله دوم انتخابات، آمادگی کامل دارد.

صاحب‌خبر -

آمادگی حوزه انتخابیه قائم شهر برای برگزاری مرحله دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، فرماندار و رئیس ستاد مرکزی حوزه انتخابیه قائم شهر در جلسه مشترک ستاد انتخابات استان و فرمانداران حوزه انتخابیه قائم شهر که به ریاست سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی و رئیس ستاد انتخابات استان در محل فرمانداری شهرستان قائم شهر برگزار شد، با اشاره به الکترونیکی بودن انتخابات در این دوره گفت: با نظر وزارت کشور انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه در کل کشور به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود که حوزه انتخابیه شهرستان قائم شهر یکی از آن حوزه‌ها است و بر همین اساس مقوله آموزش به صورت جدی و کامل مورد توجه قرار گرفت.


جواد مولایی افزود: در این فرآیند حدود ۱۳۰۰ نفر از عوامل اجرایی، نمایندگان فرماندار، سرگروه‌های فنی و بازرسین انتخابات آموزش دیده‌اند و برای تسلط و اجرای بدون نقص فرآیند برگزاری انتخابات به صورت مکانیزه و تمام الکترونیک، یک دوره همایش آموزشی برای تمامی ناظرین، عوامل اجرایی و کاربران مربوطه برگزار و مراحل کار و فرآیند اخذ آرا با دستگاه‌های الکترونیکی به صورت فنی و تخصصی توسط مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری و مسئول کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات حوزه انتخابیه به مردم در مساجد، مراسمات مختلف، میادین تعیین شده، آموزش داده شد.


فرماندار قائم شهر تصریح کرد: برای پیشگیری از خطا‌ها و اشتباهات سیستمی و فنی احتمالی و آماده سازی هر چه بهتر فرآیند اجرایی تمام الکترونیک مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه، مانور انتخابات با حضور فرمانداران شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه شمالی، رئیس هئیت نظارت، دبیر ستاد و مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات بر انتخابات، اجرا شد.


فرماندار قائم شهر با بیان اینکه در حوزه انتخابیه قائم شهر ۴۱۶ شعبه و در شهرستان قائم شهر ۲۰۴ شعبه اخذ رای داریم، گفت: تعداد ۷۲۳ صندوق الکترونیکی اخذ رای متعلق به شهرستان قائم شهر و تعداد ۱۳۷۹ صندوق الکترونیکی اخذ رای برای حوزه انتخابیه قائم شهر در نظر گرفته و دریافت شد.


مولایی با اشاره این موضوع مهم که، کسانی که در مرحله اول رای نداده باشند، می‌توانند در هر حوزه‌ای رای دهند، افزود: افرادی که در مرحله اول در یک حوزه انتخابیه رای داده باشند، در مرحله دوم، فقط در همان حوزه انتخابیه می‌توانند رای بدهند. همچنین متولدین ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند و در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.


وی یاداور شد: کارشناسان و کاربران انتخابات به صورت گروهی و شیفتی به صورت روزانه در فرمانداری شهرستان جهت آماده سازی دستگاه‌ها مشغول بوده اند که به لطف خدا و تلاش همه مجموعه، شرایط برای برگزاری یک انتخابات سالم و بی نقص، آماده و مهیا است.

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فردا جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه انتخابیه کشور برگزار می‌شود.
در استان مازندران مردم حوزه انتخابیه قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی برای انتخاب ۲ نماینده خود به پای صندوق‌های رای می‌روند.

نظر شما