شناسهٔ خبر: 66562536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

خدمت‌رسانی به مناطق محروم در قالب ۴۱۵ گروه جهادی در نیشابور

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور گفت: بسیج سازندگی این ناحیه طی سال گذشته تاکنون در قالب ۴۱۵ گروه جهادی به مناطق محروم این شهرستان خدمت‌رسانی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از نیشابور، سرهنگ علی نیک یاد اظهار کرد: بسیج سازندگی نیشابور از ابتدای آغاز این طرح در کشور در عرصه‌های مختلف از جمله محرومیت‌زدایی، عمران و بهسازی مدارس و مساجد، بهداشت و درمان و خدمات حمایتی به مردم مناطق محروم و کم‌برخوردار فعالیت داشته است.

وی فعالیت‌های بسیج سازندگی نیشابور از یک سال گذشته تاکنون را این‌گونه عنوان کرد: بسیجیان نیشابوری در عرصه سازندگی و اردوهای جهادی کارنامه قابل‌قبولی از خود به نمایش گذاشته‌اند که می‌توان به بیش از ۷۰ مورد از اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه، زیرساختی، زودبازده و محرومیت‌زدایی همچون بهسازی مدارس، کمک در ساخت و بهسازی مساجد و حسینیه‌ها اشاره کرد.

نیک یاد ادامه داد: احداث، تکمیل و مرمت ۱۲۶ باب مسکن محرومینِ روستاهای سر ولایت، دهستان بینالود و حاشیه شهر نیشابور، مرمت و لایروبی قنوات ۲۳ رشته، انجام نذر قربانی و توزیع بین نیازمندان با قربانی ۳۷۸ رأس گوسفند، تهیه و توزیع حدود سه هزار بسته لوازم‌التحریر، تهیه و توزیع بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی، تهیه و توزیع ۴۹۷ بسته بهداشتی، تهیه و توزیع حدود سه هزار قوطی شیرخشک، تهیه و توزیع بیش از هزار و ۵۰۰ سری کفش و لباس، تهیه و توزیع بیش از ۲۸۰ سری جهیزیه شامل اقلام ضروری مانند یخچال، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی، تلویزیون، جاروبرقی و فرش، تهیه و توزیع حدود ۱۰۰ سری سیسمونی را از جمله خدمات بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج نیشابور به روستاییان و مناطق محروم و کم‌برخوردار در طی یک سال گذشته از دیگر اقدامات این ناحیه بشمار می‌رود.

وی اذعان داشت: بسیج سازندگی نیشابور خدمت‌رسانی به مناطق محروم را در قالب ۴۱۵ گروه جهادی و ۱۷ هزار و یازده نفرروز به سرانجام رسانده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور با اشاره به اینکه بسیج سازندگی نیشابور توانسته با اعطای وام برای راه‌اندازی مشاغل مختلف اعم از صنعتی، کشاورزی، دام سبک‌وسنگین و... در روستاهای محروم و حاشیه این شهر، زمینه اشتغال بیش از ۲۸۶ نفر را به‌صورت مستقیم و ۵۳۵ نفر را به‌صورت غیرمستقیم فراهم کند، یادآور شد: در مجموع بیش از ۲۰ میلیارد تومان وام برای راه‌اندازی این مشاغل به متقاضیان اعطا شده که این وام‌ها در قالب تبصره ۱۸ به‌صورت تسهیلات قرض‌الحسنه بلندمدتِ هفت‌ساله اعطا شده است.

نظر شما