شناسهٔ خبر: 66755287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/خبر به روزرسانی می‌شود/

صدور پیام تسلیت مسئولان خوزستان به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان

پریسا زنگنه منش

در پی شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراهشان در اثر سانحه بالگرد در ‌نزدیکی شهر ورزقان، مسئولان خوزستان در پیام های جداگانه این حادثه دلخراش را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

پیام تسلیت ‌نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

همچنین در پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خوزستان در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه، آمده است:

«مرحبا ‌ای همدلانِ نیک‌بخت
عزمِ حق کردید و بَربَستید رخت

آفرین بر راه و رسمِ پاکتان
سیرِ عرفانی سوی افلاکتان

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

حادثه دلخراش سقوط هلیکوپتر و عروج ملکوتی رئیس‌جمهور صادق، مهربان و خادم ملت ایران حضرت آیت الله دکتر رئیسی و همچنین وزیر امور خارجه خدوم، نماینده محترم ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی و همراهانشان که در حین خدمت به محروم‌ترین نقاط کشور به شهادت رسیدند موجب تأثر و تألم اینجانبان گردید.

بی‌شک روح پرفتوح همه این عزیزان در جوار امام مهربانی‌ها، هشتمین خورشید آسمان امامت، امام رضا علیه السلام و در کنار امام راحل و همتایان شهیدشان، شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی، در سایه رحمت و مغفرت الهی و آرامش ابدی قرار گرفته است.

اینجانبان عروج رییس جمهور محبوب، خدوم و مغتنم حضرت آیت الله دکتر رییسی و همراهان ایشان را به محضر امام عصر (عج) ، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ملت شریف ایران و مردم شهیدپرور و ولایتمدار خوزستان تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای این شهدای والامقام علو درجات و همنشینی با ائمه اطهار علیهم السلام مسألت داریم.

صدور پیام تسلیت نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

همچنین در پیام آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پی شهادت حجت‌الاسلام والسملیمن رئیسی، رئیس جمهور آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم 

قال الله تعالی

 مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا ( الاحزاب ٢٣)

امروز با دلی پر خون در سوگ یاران دیرین و صدیق و خلوق و خدوم خود و ملت بزرگ‌ ایران اسلامی نشسته‌ایم.

در حادثه تاسف‌بارِ سقوط بالگرد، رئیس جمهور مردمی آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی و خدمتگزاران به ملت و نظام اسلامی آیت‌الله آل هاشم امام جمعه محترم تبریز، دکتر امیرعبدالهیان وزیر محترم امور خارجه و دکتر مالک رحمتی استاندار محترم آذربایجان شرقی و دیگر همراهان (رحمة الله علیهم اجمعین) در حین انجام وظیفه جان به جان آفرین تسلیم و به لقاءالله شتافتند.

مرحوم آیت‌الله آقای سید ابراهیم رئیسی رضوان الله تعالی علیه این خادم بزرگ امام رضا علیه‌السلام و جمهوری اسلامی، نماد مدیریت جهادی خستگی ناپذیر در خط ولایت و خدمت به دین و ملت در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی است. 

این ضایعه سنگین که یادآور  شهادت آیت‌الله دکتر شهید بهشتی و یارانشان و شهید رجائی و شهید باهنر است،  رهبر معظم و ملت ایران و مقاومت اسلامی و دوستداران انقلاب اسلامی را در سرتاسر جهان دچار ماتم و اندوه نمود.  بی‌شک پرچم افتخار خدمت برای اعتلای اسلام و ایران با استحکام و بدون توقف برافراشته خواهد ماند و هیچ‌گونه خللی در عزم و اراده ملت و تمشیت امور کشور ایجاد نخواهد شد.

با عرض تسلیت به رهبری عزیزمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای دام ظله و ملت ایران و دعا برای طول عمر با عزت همراه با توجهات خاصه ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برای رهبری فرزانه این ولی امت و پدر ملت علو درجات این شهدای بزرگ خدمت و صبر جمیل و اجر جزیل برای مردم داغدیده و کلیه بازماندگان از خدای بزرگ مسالت می‌نمایم که به لطف و کرم خود جزای اوفی همراه با عنایت خاصه پیامبر و آل طاهرینش علیهم‌السلام به این خادم‌الرضای والا مقام شهید و یاران گرانقدر شهیدش کرامت نماید.

بمنه وکرمه انه سمیع مجیب»

پیام تسلیت نماینده مردم هواز در مجلس شورای اسلامی

در پیام تسلیت مجتبی یوسفی نماینده اهواز در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان، آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم 

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

به فرمایش حاج قاسم، کسی که همچون شهید زندگی نکند به مقام شهادت نمی رسد؛ شهید رئیسی،رئیس جمهوری بود که در عرصه سیاست،اخلاق و مدیریت همچون شهدا زندگی کرد و در این راه نیز شهید شد.

حضرت آیت‌الله رئیسی  شبانه روز برای حل مشکلات مردم به صورت شبانه روزی تلاش می کرد و در این راه نیز به درجه رفیع شهادت رسید.

نگرانی مردم شهید پرور ایران از ابتدای این حادثه تلخ بیانگر این بود که نگاه آنها به ایشان، فراتر از یک مقام سیاسی و اجرایی عالی در کشور بوده است.

غمی از جنس غم شهادت حاج قاسم بر دل ملت ایران اعم از کودک، جوان و پیر نشسته است. 

بعد از رؤسای قوایی همچون شهید بهشتی، شهید رجایی و دوره ریاست جمهوری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ایران رئیس جمهوری همچون آیت الله رئیسی نداشته است.

افتخار شهید آیت‌الله رئیسی این بود که با در دست گرفتن آرمان های انقلاب، به مردم خدمت کند و فضایی دوقطبی ایجاد نکند و در بد اخلاقی ها چه در دوران ریاست قوه قضاییه و مجریه نیز وارد نشد.

به دلیل نوع نگاهی که برخی داشتند، رؤسای جمهور در موضع گیری های خود به هر دلیلی فضایی دوقطبی ایجاد می کردند، اما آیت‌الله رئیسی این کار را انجام نداد و در بسیار از مواقع، مظلوم واقع شد، همچنین ایشان تلاش کردند که خادم واقعی مردم و اجرا کننده فرامین مقام معظم رهبری  باشند.

همچنین شهادت دکتر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و هیأت همراه بر این حزنُ و اندوه افزود که جا دارد به مردم شریف، غیور و  قهرمانِ ایران اسلامی، خانواده محترم سوگواران و عمومِ هموطنان تسلیت و تعزیت داشته و از خداوندِ متعال صبری عظیم و جزیل برای بازماندگان آرزو می‌کنیم.»

پیام تسلیت مدیرکل هواشناسی استان خوزستان

همچنین در پیام تسلیت‌ حمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی استان خوزستان آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
 انا لله و انا الیه راجعون

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»
 
شهادت حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهور انقلابی و مردمی کشورمان و جمعی از همراهانش غمی بزرگ و سترگ است که برای آحاد مردم باور پذیر نیست. این مصیبت بزرگ که حین خدمت‌رسانی رئیس‌جمهور مجاهد و خستگی‌ناپذیر و هیات همراه به مردم رخ داد و همگان را در بهت و غم جانکاه از دست دادن خادمان مردم و یاران صدیق انقلاب و رهبر معظم انقلاب فرو برد. 

مصادف شدن این شهادت با روز میلاد امام رضا(ع) و سال ها حضور آن شهید بزرگ در آستان مقدس رضوی نشان از دلدادگی و خلوص نیت دارد. 
 
اینجانب شهادت عالم برجسته آیت الله سید ابراهیم رئیسی رحمه الله علیه و همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، آیت‌الله سیّد محمّدعلی آل‌هاشم نماینده محترم ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و نیز مالک رحمتی استاندار محترم و سایر همراهان شهیدشان را به ساحت مقدس ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تمامی دولتمردان جمهوری اسلامی ایران، ملت شریف ایران به ویژه مردم ولایت‌مدار و خانواده معظم شهداء تبریک و تسلیت عرض نموده و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.»

‌پیام تسلیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول

همچنین در پیام تسلیت علیرضا خسروپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
 انالله و انا الیه راجعون 

با قلبی آکنده از غم و اندوه، شهادت جان‌سوز حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهورمردمی و محبوب، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم امام جمعه تبریز، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از همراهان را به محضر مقام معظم رهبری، مردم ولایتمدار، خانواده محترم شهدا و مردم شهید پرور شهرستان دزفول تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای بازماندگان، اجر جزیل و صبر جمیل و برای آن شهیدان رحمت و مغفرت الهی و ‌همنشینی با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(‌ع) مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان

در پیام تسلیت مسعود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه، آمده است:
 
«بسم رب الشهدا و صدیقین 

شهادت جانسوز آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب دولت مردمی و همراهان سرفراز ایشان آقایان آیت الله آل‌هاشم امام‌ جمعه معظم شهر تبریز، دکتر امیرعبدالهیان وزیر گرانقدر امور خارجه، جناب آقای مالک رحمتی استاندار پرتلاش آذربایجان شرقی و سایر همراهان ایشان را محضر حضرت ولیعصر (ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری (دامت برکات)، خاندان مکرم ایشان و امت شریف و شهید پرور ایران اسلامی و همچنین خدمت جناب آقای دکتر بذرپاش، وزیر محترم راه و شهرسازی و تمامی همکارانم در خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان تسلیت عرض می‌نمایم. 

بدون شک مجاهدت‌ها و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر رییس‌جمهور شهید و سایر شهدای این ضایعه بزرگ، در یاد و خاطره ملت ایران خواهد ماند. 

این ضایعه دردناک را به ملت بزرگ ایران و خانواده‌های داغدار ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علو درجات آن شهدای والامقام، تسلای خاطر بازماندگان و عزت و سربلندی روز افزون ایران اسلامی را مسالت دارم.

پیام تسلیت منتخب مردم شوشتر و گتوند در مجلس

پیام تسلیت سید محمد سادات ابراهیمی منتخب مردم شوشتر و گتوند به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انالله واناالیه راجعون 

خبر تلخ شهادت رئیس جمهور مکتبی و مردمی خادم الرضا آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه در راه خدمت به مردم موجب تاسف و تاثر فراوان شد.

گرچه فقدان ایشان خسارت سنگینی برای کشور است اما بدون شک با استعانت از خداوند متعال، تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری، اتحاد و همدلی ملت آگاه و همیشه در صحنه ایران و همکاری مجلس و قوه قضاییه از این حادثه تلخ و اندوه بار به خوبی عبور خواهیم کرد.

این ضایعه دردناک را به محضر مبارک حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران و خانواده‌های داغدارشان تسلیت عرض نموده و علو درجات الهی برای آنان و صبر و بردباری برای بازماندگانشان از درگاه خداوند رحمان و رحیم مسئلت می‌نمایم.»

پیام تسلیت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان

همچنین در پیام تسلیت صابر علیدادی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان، آمده است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ‌

از شنیدن شهادت رئیس جمهور مردمی ایران اسلامی متاثر و غمگین شده‌ایم؛ آیت‌الله رئیسی خادم واقعی ملت بود و تمام تلاش و توانش را برای خدمت به مردم به ویژه مستضعفان، گذاشته بود.

قطعا اقدامات ماندگار این بزرگمرد تاریخ ایران اسلامی در حافظه‌ها بجا می‌ماند. 
روح بلند آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و خادم ملت ایران که در تمامی دوران مسیر خدمت، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر لحظه‌ای آرام نداشت و بر عهد صادقانه خود با خداوند متعال، مجاهدانه ایستاد؛ به ملکوت اعلی پیوست تا این سید عزیز و همراهانش، به مصداق آیه شریفه فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ، به جمع یاران شهید خود ملحق شوند.

مداومت‌ و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسئولان و متولیان کشور بوده است.

بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر است و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد.

اینجانب این ضایعه دردناک را به محضر مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران و خانواده‌های داغدارشان تسلیت عرض نموده وعلو درجات الهی برای آنان و صبر و بردباری برای بازماندگانشان آرزومندم .

کارکنان شرکت آب و فاضلاب خوزستان در تبعیت از فرمان رهبر فرزانه انقلاب، در این شرایط سخت همدوش با سایر نهادها و سازمان‌ها، وظیفه خدمات‌رسانی به مردم شریف کشور را همچون گذشته با جدیت بیشتری ادامه خواهند داد.

پیام تسلیت فرماندهی انتظامی استان خوزستان

همچنین پیام تسلیت سرتیپ دوم ستاد پاسدار سید محمود میرفیضی فرماندهی انتظامی استان خوزستان به مناسبت شهادت رییس جمهور، به شرح زیر است:

 «با نهایتِ تأثر و تأسف شهادتِ شهیدِ خدمت رییس محترم جمهور آیت الله ابراهیم رئیسی را به ساحت مقدس امام زمان(عج)، فرمانده معظم کل قوا(مدظله‌العالی) و عموم مردمِ شریفِ ایران تسلیت عرض می‌نمایم.

‌آیت الله رئیسی همواره و همیشه دغدغه خدمت به مردم را داشتند و در همین راهِ مقدس جان برکف گذاشتند. خدمات و توفیقات ایشان در منظر و نگاه مردم همیشه به یادگار خواهد ماند.

همچنین فقدان نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهر تبریز آیت الله آل هاشم، وزیر محترم امور خارجه جناب آقای امیرعبدالهیان، استاندار محترم و هیأت همراه بر این حزنُ و اندوه افزود، که جا دارد به ملت غیور ایران خصوصا مردم شهید پرور استان خوزستان و خانواده محترم سوگواران  تسلیت و تعزیت داشته و از خداوندِ متعال صبری عظیم و جزیل برای بازماندگان آرزو نمایم.»

پیام تسلیت سرپرست بنیاد نخبگان خوزستان

همچنین در پیام تسلیت مهدی کردزنگنه، سرپرست بنیاد نخبگان خوزستان آمده است: 
 
«بِسْمِ اللهِ الرّحْمنِ الرّحیم منَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا 

شهادت هنر مردان خداست. در شب ولادت آقا و مولا امام رضا علیه السلام، رئیس جمهور انقلابی، جهادی و مردمی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، پاداش عمری اخلاص و زحمات شبانه‌روزی خود را در مسیر خدمت به ملت عزیز و شهیدپرور ایران اسلامی دریافت نمود و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. اینجانب، شهادت سیدالشهدای خدمت و هیئت همراه را به پیشگاه امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری و آحاد ملت شریف و نخبه پرور ایران، تبریک و تسلیت عرض نموده، سلامت و طول عمر وجود مبارک و سکینه بخش رهبر عزیزمان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

پیام تسلیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

در پیام تسلیت محمدحسین سرمست شوشتری رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پی شهادت آیت الله رییس و همراهان ایشان، آمده است:

«آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به شهادت رسید در حالی که در دور افتاده‌ترین نقطه مرزی کشور در حال خدمت بود.

رئیس جمهوری به معنای واقعی کلمه مردمی که عطر اخلاصش در فضای کشور پیچیده بود و مایه امید و اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده بود.

رئیس جمهوری به معنای واقعی کلمه ولایت‌مدار که صدق گفتار و رفتارش مایه اقتدار و پیشرفت کشور شده بود.

او در تمام ادوار و در هر پست و مسئولینی که بود با کارنامه ای پاک و روشن و شفاف خدمت کرد و موجبات ارتقاء و رشد را با جدیت و پاک دستی فراهم می کرد.

ساده زیستی، ایمان قوی، اخلاص، ولایت مداری، پاک دستی، سخت کوشی و جدیت و عشق به اسلام و ایران از خصوصیات بارز این سید بزرگوار بود که برای ایران اسلامی عزت آفرینی نمود.

اینجانب به نمایندگی از جامعه دانشگاهی علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان را تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای همگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

در پایان با تمام وجود از ذات اقدس الهی، طول عمر توام با عزت و سلامتی برای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را خواستارم.»

‌پیام تسلیت رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان

همچنین در پیام تسلیت مجید نبی پور رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم 

انالله و انا الیه راجعون

شهادت رییس جمهور محبوب و مجاهد و هیئت همراه ایشان در حادثه دلخراش سقوط بالگرد دل مردم ایران را به درد آورد.

فقدان عالم وارسته شهید آیت الله ابراهیم رییسی یاور محرومان و هیئت همراه ایشان که در مسیر خدمت به خلق به درجه رفیع شهادت نائل آمدند سخت و جانکاه است.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، عموم مردم کشور به خصوص به بازماندگان گرامیشان تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات آنان را از خداوند متعال خواهانم.

پیام تسلیت مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان

همچنین در پیام تسلیت حمید بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در پی شهادت رئیس جمهور کشور وهمران ایشان آمده است:

«انالله و اناالیه راجعون

حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی و همراهانشان در روز ولادت امام هشتم شیعیان امام رضا(ع) مایه تأثر شدید همگان شد.

مداومت و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی و الهام‌بخش همه مسئولان و متولیان کشور بوده است.

خدمات ارزنده و نگاه ویژه رئیس جمهور عزیز به مردم شریف خوزستان در تمام دوران مدیریت ایشان نمود داشت‌، اینجانب شهادت رئیس جمهور عزیز، مغتنم و مخلص و همراهانشان را که حین انجام وظیفه به فیض شهادت نائل آمدند و موجی از غم و اندوه را در پی داشت، به خانواده این عزیزان، مردم سربلند ایران و خوزستان و جامعه ورزش و جوانان و بویژه محضر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله  خامنه ای (مدظله العالی) تسلیت عرض نموده و برای شهدای از جان گذشته علو درجات الهی را مسئلت می‌نمایم.» 

صدور پیام تسلیت مدیر مخابرات منطقه خوزستان

همچنین در پیام تسلیت رحیم فلاح‌زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا»

شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس محترم جمهور و همراهان ایشان در پی حادثه سقوط بالگرد، قلب‌های ملت ایران را در بهت و اندوه فراوان فرو برد.
بی شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران ناپذیر است و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد.

اینجانب به نمایندگی از کارکنان مخابرات منطقه خوزستان، مصیبت شهادت سید محرومان و خادم الرضا (ع) آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان را به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران به ویژه همکاران عرصه ارتباطات و مخابرات تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای شهدای گرانقدر این سانحه غم‌انگیز، رحمت واسعه الهی و برای خانواده‌های معزز آنان و ملت شریف ایران صبری جمیل و اجری جزیل مسئلت می‌نمایم.»

‌پیام تسلیت مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان

در پیام تسلیت وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در پی شهادت رییس جمهور و همران ایشان آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رییس جمهور مردمی و محبوب آسمانی شد.

رییس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور برای خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی‌شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد.

اینجانب به نوبه ی خود عروج جانسوز رییس جمهور محبوب و خدوم و مغتنم حضرت آیت الله رییسی و همراهانش دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه، آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر( عج)‌، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم.»

پیام تسلیت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان

همچنین در پیام تسلیت عبدلله حبیبی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان‌ آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون 

شهادت حضرت آیت الله رئیسی ، رئیس جمهور عزیز و انقلابی و مردمی کشورمان و جمعی از همراهانش غمی بزرگ و سترگ است که برای آحاد مردم باورپذیر نیست.

شهید بزرگوار آیت الله رئیسی، شهید خدمت به اسلام ، کشور و مردم بود که در راه خدمت و مجاهدت شب و روز نمی شناخت و همواره در راه اعتلای اسلام و کشور گام بر می‌داشت. 

مصادف شدن این شهادت با روز میلاد امام رضا(ع) و سال ها حضور آن شهید بزرگ در آستان مقدس رضوی نشان از دلدادگی و خلوص نیت دارد. 

شهادت غم انگیز و مظلومانه رئیس جمهور عزیز و محبوب ملت ایران‌، حضرت آیت الله رئیسی و جمعی از همراهانشان را به محضر امام عصر(عج )‌، رهبر انقلاب اسلامی و عموم مردم تسلیت عرض نموده و برای این شهیدان بزرگوار علو درجات را از درگاه الهی مسئلت می نمایم».

صدور بیانیه اداره کل دامپزشکی استان خوزستان

در بیانیه اداره کل دامپزشکی استان خوزستان در پی شهادت رئیس محترم جمهور و هیات همراه نیز آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

مّن الْمؤْمنین رجالٌ صدقوا ما عاهدوا اللّه علیْه فمنْهم مّن قضیٰ نحْبه ومنْهم مّن ینتظر وما بدّلوا تبْدیلًا(احزاب -٢٣)

در سالروز میلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام، روح بلند خادم الرضا حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ولایی و مردمی ایران در راه خدمت صادقانه، به خیل عظیم شهدای والامقام پیوست.

ایشان به مصداق آیه شریفه «من المؤمنین رجالٌ صدقوا ما عاهدوا اللّه علیه»، نمونه بارزی از یک مدیر وارسته، صادق، انقلابی، جهادی و مردمی بود که در راه اعتلای دنیای اسلام و پیشرفت کشور، خستگی ناپذیر و بی وقفه بر عهده صادقانه خود با خداوند متعال، اهل بیت عصمت و طهارت و امامین انقلاب ثابت قدم ماند.

اداره کل دامپزشکی استان خوزستان شهادت حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران، دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، آیت الله سید محمد علی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، دکتر مالک رحمتی استاندار محترم آن استان و سایر همراهان را در طی حادثه ناگوار سقوط بالگرد حامل آنان، به محضر ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری حفظه الله، ملت شریف ایران و همه مستضعفان و آزادی خواهان جهان تبریک و تسلیت عرض می کند و رحمت و مغفرت الهی و علو درجات را برای آنان از خداوند منان مسئلت می نماید.»

صدور پیام تسلیت مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان

همچنین در پیام تسلیت داود میرشکاری مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیأت‌ همراه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت افتخارآفرین و روشنگر سید محرومان، یار وفادار انقلاب اسلامی، امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حضرت آیت‌الله رئیسی (رضوان‌الله تعالی علیه)، رئیس جمهوری محترم و هیئت همراه موجب تألم و تأثر فراوان گردید.

این مجاهد خستگی‌ناپذیر، عمر با برکت خویش را صرف خدمت به آرمان‌ها و اهداف مقدس انقلاب، جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران نمود و نقش آفرینی‌های هوشمندانه و ماندگار ایشان در کسوت ریاست جمهوری اسلامی ایران، تولیت آستان قدس رضوی، ریاست سازمان بازرسی کل کشور، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، الگویی مثال‌زدنی از عالم و مبارزی خستگی‌ناپذیر در مقابل نسل امروز و آینده‌ی ایران اسلامی قرار داده است.

داغ جانسوز دیگری که امروز متحمل هستیم فقدان رجل الهی، آیت الله آل هاشم است. در دل مردم جای داشت و عزیز مردم تبریز بود. رحمت و رضوان الهی بر او و وزیر امورخارجه‌ی‌ پرتلاش جناب آقای امیرعبدالهیان و استاندار جوان آذربایجان شرقی و سایر همراهان این عزیزان.

‌این مصیبت جانگداز را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)‌، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)‌، ملت شریف ایران، مراجع عظام‌، حوزه‌های علمیه و خاندان مکرم شهیدان خدمت تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند کریم برای آن مبارز فقید و همراهانشان‌، رحمت واسعه الهی و همنشینی با پیامبر اعظم (ص) و برای بازماندگان معزز صبر و شکیبایی مسألت دارم‌».

پیام تسلیت محمد شهباز گهروئی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان

«خبر شهادت رئیس‌جمهور خدوم، مردمی، پرکار و ولایی کشورمان که بیش از تمام این عناوین مفتخر به‌عنوان خادم‌الرضا (ع) بودند، دل‌های ما را به درد آورد. ضایعه دل‌خراش و ناباورانه شهادت ایشان و هیئت همراه، پیامی واضح و روشن دارد و آن هم، تلاش و کوشش بی‌وقفه، با جدیت، هدفمند و خالصانه است تا رضای خدا و هم‌میهنانمان محقق شود و هم پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در اوج افتخار به اهتزاز درآید. حسب منویات رهبر معظم انقلاب، این راه بدون هیچ وقفه‌ای ادامه خواهد داشت و به فضل الهی سربلندی و افتخار نصیب مردم شریف ایران خواهد بود.»

پیام امیررضا هدایی منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری 

«إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ «الهی رِضاً بِقَضائِکَ و تَسْلیماً لِامْرِکَ لا مَعْبودَ سِواکَ یا غِیاثَ الْمُستَغیثین» با کمال تأسف و تألم خبر درگذشت شهادت گونه رئیس جمهور مردمی و با کفایت آیت الله شهید دکتر ابراهیم رئیسی و همراهان را دریافت نمودیم. دوران ریاست جمهوری آیت الله رئیسی، مشحون از خدمت صادقانه و مخلصانه به همه آحاد جامعه خصوصا قشر محروم و مستضعف بود. این خدمات در کنار شخصیت اخلاقی و متواضع، چهره ای محبوب و دوست داشتنی از ایشان در دل مردم تصویر کرده بود. رفقای دیگر ایشان در مسیر خدمت و شهادت شخصیت های برجسته دیگری همچون آیت الله سید محمد علی آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه مجاهد که خود از چهره های مطرح در جبهه مقاومت بود و استاندار جوان و انقلابی آذربایجان شرقی آقای دکتر رحمتی و دیگر همراهان بودند. اینجانب این مصیبت را محضر مقام معظم رهبری و عموم مردم قدرشناس ایران و مردم شریف خوزستان تسلیت عرض می کنم. بدون شک همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب تاکید نمودند مسئولین لحظه‌ای در خدمت گذاری و انجام وظایف خود تعلل و سستی نخواهند کرد.»

 پیام حجت الله زارع زاده عضو شورای شهر اهواز 

«بسم الله الرحمن الرحیم وبشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون باسلام و احترام به پیشگاه حضرت ولیعصر ( عج) و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ، ضایعه دردناک و مصیبت بزرگ شهادت رئیس جمهور انقلابی خستگی ناپذیر ، محبوب و خادم ملت شریف ایران ، خادم الرضا (ع) حضرت آیت الله رئیسی و جمعی از همراهانشان را در راه خدمت به وطن و ملت عزیز ایران به پیشگاه امام عصر ( عج) و مقام معظم رهبری تسلیت عرض نموده ، برای روح بزرگ این سید عالی مقام و سایر همراهان شهیدش طلب آمرزش و مغفرت الهی دارم. بی تردید راه این شهدای والا مقام ادامه خواهد داشت و آینده این کشور بدست دیگر پرورش یافتگان مکتب خمینی کبیر و با هدایت و رهبری ، رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای تضمین خواهد بود و به دست صاحب اصلیش سپرده خواهد شد.»

 پیام تسلیت جمال فیاضی رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

 «بسم الله الرحمن الرحیم انّا لِلهِ وَ انّا إِلَیْهِ راجِعون با قلبی آکنده از حزن و اندوه، شهادت غم‌انگیز حضرت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی ایران و همراهان ایشان را به سوگ نشسته‌ایم. این فقدان بزرگ، که مقارن با ایام خجسته ولادت با سعادت امام هشتم حضرت رضا (ع) روی داده‌، جان‌ و جهان ما را با اندوهی عمیق مواجه ساخته است.

این ضایعه را با سوز و گداز، به حضرت صاحب‌الزمان (عج)، مقام معظم رهبری، مسئولان دولت و بیش از همه به خانواده‌های این عزیزان و به ملت بزرگ ایران تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.»

پیام تسلیت مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان

«بسمه تعالی انا لله و انا الیه راجعون روح خادم الرضا «ع» و خادم ملت شریف ایران که در تمامی دوران خدمت خود، مجاهدانه و خستگی ناپذیر در تلاش بود به مردم خود خدمت نماید و لحظه‌ای آرام و قرار نداشت و بر عهد صادقانه خود با خداوند متعال، مجاهدانه ایستاده بود، به ملکوت اعلی پیوست و به مصداق آیه شریفه «فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر» به جمع یاران شهید خود ملحق شد.

اینجانب از جانب خود و به نمایندگی از طرف تمامی همکاران در شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان شهادت ریاست جمهوری ایران آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین حسین امیر عبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، آیت الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و نیز مالک رحمتی استاندار محترم و سایر همراهان شهیدشان را به محضر حضرت ولی عصر «ع»، مقام معظم رهبری و نیز عموم مردم شریف ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم. از خداوند متعال علو درجات و محشور شدن با انبیاء و اولیا الله را برای شهدای حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و هیات همراه مسئلت دارم.»

 پیام تسلیت مدیر کل استاندارد خوزستان در پی شهادت آیت الله رییسی و هیات همراه

 «بسم الله الرحمن الرحیم وبشر الصابرین الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ خبر بسیار تلخ و سنگین بود. خبر شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان و هیئت همراه ایشان، قلب‌های ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد.

بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران ناپذیر و داغی است که به آسانی در باور نمی‌گنجد. اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در خوزستان میزبان رئیس جمهور مردمی و منتخب بودیم و امروز در فراق از دست دادن این مرد بزرگ و مردمی داغداریم. هرگز فراموش نخواهیم کرد گامهای موثر و جهادی ایشان را در راه خدمت به مردم شهید پرور استان خوزستان که نتیجه آن آبادانی و پیشرفت این استان زرخیز بوده است.

اینجانب شهادت جانسوز و مظلومانه خادم الرضا (ع)، رئیس جمهور مردمی کشورمان آیت الله دکتر رئیسی و هیات همراهشان را به پیشگاه مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام و حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، رییس محترم سازمان ملی استاندارد ایران، خانواده بزرگ استاندارد ایران و کلیه مردم عزیز سراسر کشور تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

 پیام تسلیت مراد بدری نایب رییس اتاق اصناف ایران و رییس اتاق اصناف اهواز

«بسم الله الرحمن الرحیم مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا روح بلند آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و خادم ملت ایران که در تمامی دوران مسیر خدمت، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر لحظه‌ای آرام نداشت و بر عهد صادقانه خود با خداوند متعال، مجاهدانه ایستاد، به ملکوت اعلی پیوست تا این سید عزیز و همراهانش، به مصداق آیه شریفه فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ، به جمع یاران شهید خود ملحق شوند.آیت الله رئیسی همواره و همیشه دغدغه خدمت به مردم را داشتند و در همین راهِ مقدس جان بر کف گذاشتند.خدمات و توفیقات ایشان در منظر و نگاه مردم همیشه به یادگار خواهد ماند. بدینوسیله شهادت خادم‌الرضا، سید شهیدان اهل خدمت، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی این بزرگ مرد نظام و انقلاب و جمعی از همراهان انقلاب اسلامی را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، اعضای هیأت دولت و سایر کارگزاران صدیق نظام اسلامی، عموم مردم شریف و صبور ایران ، خانواده محترم و بازماندگان این عزیزان ، بویژه خانواده بزرگ اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.»

ادامه دارد

نظر شما