شناسهٔ خبر: 66558597 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

جلوگیری از رأی دادن مسلمانان در انتخابات هند

محتوای منتشر شده در فضای مجازی هند حاکی از اعمال محدودیت برای مسلمانان ایالت اوتارپرادش در جریان برگزاری انتخابات هند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، فعالان شبکه‌های اجتماعی در هند کلیپهای ویدئویی را پخش کردند که نشان دهنده برخورد تند پلیس نسبت به مسلمانان و محدودیت برای شرکت آن‌ها برای دادن در انتخابات جاری است.

ویدیوهای پخش شده حاکی از این است که پلیس به بهانه جعلی بودن کارت‌های شناسایی مسلمانان هندی مانع از رأی دادن آن‌ها می‌شود. موضوعی که در دو منطقه  سامبال و بادایون در ایالت اوتارپرادش که تعداد زیادی از مسلمانان در آن حضور دارند نمود بیشتری دارد.

در کلیپ‌های ویدیوئی آثار ضرب و شتم بر روی بدن مسلمانانی که برای شرکت در انتخابات رفته بودند دیده می‌شود و از رأی دادن بسیاری از آن‌ها و به ویژه زنان جلوگیری شده است.

 درگیری بین پلیس و نامزد حزب ساماجوادی در ایالت سامبال رخ داد و ضیاء رحمان برق که نامزد شرکت در انتخابات است در این خصوص گفت که پلیس به دنبال کاهش میزان شرکت در انتخابات این منطقه است.

همزمان روستای اواری شاهد مداخله پلیس و حمله با باتوم به رأی دهندگان بود که تعدادی از آن‌ها قبل از اخراج از حوزه‌های رأی زخمی شدند. همچنانکه تهدیدهایی نیز علیه مراکز رأی‌گیری صورت گرفت.

فعالان شبکه‌های اجتماعی نارضایتی خود را از رفتار نامناسب پلیس با رای دهندگان مسلمان اعلام کردند.

 انتخابات هند در 28 ایالت و 8 منطقه در 7 مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول آن از 19 آوریل سال گذشته آغاز شد و آخرین مرحله آن در 19 می سال جاری برگزار می شود.

حدود 900 میلیون رأی دهنده در این انتخابات که بزرگترین انتخابات جهان محسوب می‌شود شرکت می‌کنند تا 543 نماینده را با رأی مستقیم انتخاب کنند.

انتهای پیام

نظر شما