شناسهٔ خبر: 66558388 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خزعلی: زنان و دختران باید در تصمیمات دخالت داشته باشند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نقش زنان و دختران در خانواده و اجتماع، نقشی محوری و تاثیرگذار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در همایش دختران مشاور جوان دولت گفت: زنان و دختران باید در تصمیمات وزارتخانه‌ها دخالت داشته باشند.

در این نشست که در آن جمعی از مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها هم حضور داشتند، انسیه خزعلی، با شنیدن نظرات و ایده‌های مشورتی دختران منتخب، به ارائه گزارش عملکرد معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در زمینه دختران پرداخت.

وی با تاکید بر نقش محوری زنان و دختران در خانواده و اجتماع گفت: باید از فکر زنان استفاده شود و زنان و دختران باید در تصمیمات وزارتخانه‌های مختلف دخالت داشته باشند. در همین زمینه رئیس جمهور زنان را در شورا‌های عالی منصوب کرده و در برخی وزارت‌خانه‌ها زنان در منصب‌های مدیریتی حضور دارند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر وظیفه ستادی و سیاستگذاری معاونت زنان، به برخی اقدامات این معاونت در حوزه زنان اشاره کرد؛ از جمله تهیه اطلس‌های آماری، حمایت از زنان سرپرست خانوار و آسیب‌هایی که متوجه زنان است.

در این همایش جمعی از نمایندگان دختر وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، به عنوان دانش آموزان و دانشجویان منتخب، به طرح مطالبات و نظرات خود در حوزه‌های زنان و دختران کشورمان پرداختند.

مطالبات و ایده‌های عملیاتی در زمینه‌های مختلف از جمله اصلاح کتب درسی مدارس و دانشگاه ها، اصلاح ساختار آموزشی، توجه به دانش آموزان و دانشجویان نخبه، بازیابی هویت ملی زنان و دختران ایرانی و احیای سبک زندگی ایرانی اسلامی و فرهنگ عفاف و حجاب از جمله سخنان مشاوران جوان در این همایش بود.

<div id="video-display-embed-code_11090460"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4228218/11090460?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما