شناسهٔ خبر: 66558014 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حزب‌الله با حمایت ایران امنیت را از اسرائیل گرفته است

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

"ایران در پایگاهی مخفی که با شتاب در حال توسعه است، در حال آموزش نیروهای حزب‌الله برای انجام حملات پهپادی به شمال اسرائیل است".

روزنامه انگلیسی تلگراف نوشت: تأسیسات ساخت پهپاد در ایران از زمان تأسیس‌ در سال ۲۰۰۶ و با وجود تحریم‌های آمریکا تا سه برابر بزرگ‌تر شده‌اند. این تأسیسات در ۵ مایلی شهر قم قرار دارد و از ۵۰۰ متر به ۱۵۰۰ متر توسعه یافته ‌است. رهبر ایران از سال ۲۰۰۴ دستور توسعه صنایع تولید پهپاد را صادر کرد.

این تأسیسات در واقع‌، یک باند کوتاه فرود هواپیماهای کوچک کشاورزی بود که افزایش پیدا کرد. این افزایش طول باند اجازه داده‌ که پهپادهای بزرگ‌تر و با برد بلندتر از آن استفاده کنند. چنین پهپادهایی در حمله ماه گذشته به اسرائیل مورد استفاده قرار گرفتند.

گروه‌های شبه‌نظامی مختلف تحت حمایت ایران از سراسر منطقه، از جمله اعضای حزب‌الله لبنان در گروه‌های کوچک چندنفره در این مرکز آموزش می‌بینند.

حزب‌الله، عملیات نظامی خود علیه اسرائیل را از زمان شروع جنگ غزه آغاز کرده‌ و تاکنون بیش از ۳۵۰۰ پرتابه به سمت اسرائیل شلیک شده و باعث کشته‌شدن چندین نظامی و غیرنظامی شده‌ است.

این وضعیت، بدترین شرایط جنگی را از زمان جنگ دوم لبنان پدید آورده . ۱۰۰ هزار اسرائیلی مجبور به کوچ از مناطق مرزی شده‌اند و هیچ دورنمایی برای بازگشت آنها وجود ندارد.

پهپادهای ایرانی در حمله اخیر به اسرائیل مورد استفاده قرار گرفتند. ایران تاکید دارد که این اقدام نظامی، تنها یک اقدام آزمایشی بود و اقدام‌های بیشتری در قبال دشمن اصلی (سرائیل) در نظر دارد.

داگلاس بری، پژوهشگر ارشد نیروی هوائی در اندیشکده مؤسسه بین‌الملل برای پژوهش‌های استراتژیک می‌گوید: تامین پهپاد برای حزب‌الله و حوثی‌ها در یمن، به ایران اجازه خواهد داد تا بتواند در میدان جنگ، دقت عمل موشک‌ها و پهپادهایش را آزمایش کند. صادرات این سامانه‌ها، دردسرهای بزرگی برای رقبای منطقه‌ای‌ درست کرده است.

نظر شما