شناسهٔ خبر: 66751389 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

کشورهای همسایه آماده کمک هستند؛

واکنش‌های بین‌المللی به وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور

سیاستمداران جهان با پیام‌هایی جداگانه به وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر -
واکنش‌های بین‌المللی به وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور

عربستان: با نگرانی زیاد سانحه برای بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که این کشور با نگرانی شدید آنچه را که در رسانه‌ها در خصوص بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه منتشر شده است دنبال می کند.

ریاض در ادامه تاکید کرد: عربستان بر حمایت خود از جمهوری اسلامی ایران در این شرایط سخت و همچنین آمادگی برای ارائه هر گونه کمک مورد نیاز ایران، تاکید می‌کند.

نخست وزیر پاکستان برای آیت‌الله رئیسی و همراهانش آرزوی سلامتی کرد

«محمد شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان با ابراز نگرانی از حادثه بالگرد رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان، گفت که دعا و آرزوهای ما برای آیت‌الله رئیسی و همه ملت ایران است.

واکنش علی‌اف به سانحه برای بالگرد حامل رئیسی

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در پیامی ضمن ابراز ناراحتی از حادثه پیش آمده برای رئیس‌جمهور ایران، اعلام کرد که کشورش آماده هر گونه کمک و حمایت به ایران است.

 «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان در شبکه ایکس نوشت: «امروز بعد از دیدار دوستانه با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، از خبر فرود اضطراری بالگرد حامل هیات عالی در ایران، به شدت ناراحت شدیم. از خداوند متعال برای رئیس‌جمهور ایران و هیأت همراه وی طلب دعا داریم. جمهوری آذربایجان به عنوان کشور همسایه، دوست و برادر آماده ارائه هرگونه کمک و حمایت است».

پیام رهبر ارشد حماس

عزت الرشق از رهبران ارشد حماس در پیامی، گفت که قلب ما با ملت ایران است.

الرشق، اظهار کرد: از خداوند بزرگ و متعال لطف و عنایت به رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران و همه همراهانشان را مسئلت داریم.

اولین واکنش اتحادیه اروپا به بروز سانحه برای بالگرد رئیس جمهور

رییس شورای اروپا به گزارش‌ها درباره بروز سانحه برای بالگرد رییس‌جمهور واکنش نشان داد.

 «شارل میشل» رییس شورای اروپا در واکنش به گزارش‌ها درباره سانحه برای بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت که اتحادیه اروپا از نزدیک این وضعیت را رصد می‌کند.

کاخ سفید: بایدن در جریان سانحه بالگرد رئیس‌جمهور ایران قرار گرفت

کاخ سفید اعلام کرد که رییس‌جمهور آمریکا در جریان گزارش‌ها درباره سانحه بروز یافته برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران قرار گرفته است.

ابراز نگرانی رئیس جمهور عراق از حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران

عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق در صفحه ایکس خود با اشاره به حادثه رخ داده برای بالگرد سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه، از گفتگوی تلفنی خود با سید محمدکاظم آل صادق سفیر ایران در بغداد به منظور اطلاع از آخرین وضعیت این حادثه خبر داد و از پشتیبانی عراق و آمادگی کشورش به منظور ارائه کلیه کمک‌های ممکن در عملیات جستجو سخن گفت.

مصر: برای سلامتی رئیس‌جمهور ایران دعا می‌کنیم

نماینده مجلس مصر ، اصحاب رسانه ، سفیر سوریه در قاهره و شخصیت‌های مردمی طی تماس تلفنی جویای حال رئیس‌جمهور و وزیر خارجه و دیگر همراهان آن‌ها شدند و برای سلامتی‌شان دعا کردند. مقامات مصر و شخصیت‌های مردمی این کشور طی تماس تلفنی با رییس دفتر حافظ منافع ایران در مصر، جویای حال رئیس‌جمهورو همراهانش شدند .

نماینده مجلس مصر ، اصحاب رسانه ، سفیر سوریه در قاهره و شخصیت‌های مردمی طی تماس تلفنی جویای حال رئیس‌جمهور و وزیر خارجه و دیگر همراهان آن‌ها شدند و برای سلامتی‌شان دعا کردند. مقامات مصری تاکید کردند که با ملت ایران برای سلامتی رئیس جمهور و هیات همراه دعا می‌کنند.

 پیام میگل دیاس-کانل رئیس‌جمهور کوبا

مراتب نگرانی و همبستگی خود را به رهبر عالیقدر آیت‌الله علی خامنه‌ای و مردم عزیز جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده، آرزوی بهترین‌ها را داریم و امیدواریم رئیس‌جمهور رئیسی و همراهانش در صحت و سلامت کامل باشند.

ابراز نگرانی سلطنت عمان از سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران

 خبرگزاری رسمی عمان اعلام کرد سلطنت عمان با نگرانی فراوان حادثه رخ داده برای بالگرد حامل رئیس جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کند و آماده تقدیم هرگونه حمایت و پشتیبانی است.

واکنش ایتالیا به سانحه بالگرد رئیسی

آنتونیو تاجانی، وزیرخارجه ایتالیا اعلام کرد به همراه نخست وزیر این کشور تحولات مربوط به سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند.

ونزوئلا: دعا می‌کنیم تیم‌های امداد، رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران را سالم پیدا کنند

وزیر خارجه ونزوئلا یکشنبه شب ابراز امیدواری کرد که گروه‌های امداد، رئیس‌جمهور و همراهان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران را سالم پیدا کنند.

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند: عمیقا از گزارش‌های مربوط به سانحه بالگرد رئیس‌جمهور ایران متأسفم. ما در این ساعات سخت با مردم ایران اعلام همبستگی  کرده و برای رئیس‌جمهور و هیأت همرا دعا می‌کنیم.

وزارت خارجه ارمنستان، قطر، یمن و روسیه  واکنش نشان دادند

وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد این کشور آماده ارائه تمام حمایت‌های لازم درباره سانحه روی داده برای بالگرد رئیس‌جمهور ایران است.

سخنگوی وزارت خارجه قطر در واکنش به سانحۀ بالگرد رئیس‌جمهور: قطر آماده ارائه هرگونه پشتیبانی در عملیات جستجوی بالگرد رئیس جمهور ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: کشورمان آماده ارائه کمک برای یافتن بالگرد حادثه دیده رئیس جمهور ایران است.

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن: با نگرانی شدید حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران و تعدادی از مقامات ایرانی را دنبال می‌کنیم. رهبری و مردم یمن در شرایط سختی که دارند در کنار مردم ایران و رهبری آنها ایستاده‌اند. از خداوند می خواهیم که ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و همراهانش را به سلامت بازگرداند.

نظر شما