شناسهٔ خبر: 66557878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۲ هزار هکتار با بیماری‌های برگی غلات در آذربایجان غربی مبارز...

اقتصاد ایران: ارومیه- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار با بیماری‌های برگی غلات در استان مبارزه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو شهبازی عصر چهارشنبه در حاشیه مانور سراسری مبارزه با بیماری‌های برگی غلات (رنگ زرد) در ارومیه با اشاره به بیماری‌ها و امراض و مبارزات انجام شده در سطح گندم زارهای استان اظهار کرد: در زمینه گندم زارها و غلات بیش از ۲۱۴ هزار هکتار مبارزه با علف‌های هرز انجام شده و در زمینه سن مضر غلات هم در سطح ۱۳۰ هزار هکتار و مبارزه با ملخ نیز در بیش از هزار هکتار مبارزه محقق شده است.

وی بیان کرد: امسال مانور مبارزه با بیماری زنگ زرد انجام شد چرا که این نوع قارچ زودتر از سایر بیماری‌ها و در شرایط سرد زودتر از سایر قارچ‌ها فعالیتش را شروع می‌کند و این شرایط در مزارع استان وجود دارد و این بیماری در بخشی از مزارع مشاهده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت مبارزه با آفات و امراض گفت: امسال در استان ۱۰۵ هزار هکتار زیر کشت اراضی آبی و ۳۰۳ هزار هکتار زیر کشت گندم دیم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار با بیماری‌های برگی غلات مبارزه شده است و انتظار داریم کشاورزان از ارقام مقاوم در مزارع استفاده کرده و از مواد غذایی مناسب خاک اعم از کودهای پتاسه و ازته استفاده کنند تا آسیب‌ها کم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: مدیریت مزرعه و مبارزه با علف‌های هرز می‌تواند آسیب‌ها را کاهش دهد ولی چون ارقام کشت شده است باید مبارزه شیمیایی را انجام دهیم، توزیع این قارچ با باد به سرعت منتقل می‌شود و نباید اجازه رشد و انتقال این قارچ داده شود چرا که اگر به صورت لکه کوبی عمل نشود به سرعت به استان‌ها همجوار نیز منتقل می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما