شناسهٔ خبر: 66556573 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افشای «ناامیدی عمیق» مقامات صهیونیست پس از توقف ارسال مهمات از آمریکا

یک مقام صهیونیست، تنش‌های عمیق بین تل‌آویو و واشنگتن را فاش کرد و گفت: مقامات رژیم پس از تصمیم اخیر آمریکا ناامید شده‌اند.

صاحب‌خبر -

ان‌بی‌سی نیوز به نقل از یک مقام صهیونیست که نام او فاش نشده، می‌گوید تصمیم آمریکا برای توقف ارسال یک محموله بزرگ تسلیحات تهاجمی به تل‌آویو، سبب ناامیدی عمیقی بین مقامات رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش این شبکه، این مقام ناشناس گفت که تنش‌ها بین دو طرف پیش از آن هم بالا گرفته بود؛ زمانی که «اسرائیل احساس کرد آمریکا اجازه داده است تا با اعلامیه پذیرش آتش‌بس از سوی حماس، غافلگیر شود». 

 رژیم صهیونیستی پیش از این تلاش داشت شکاف‌های بین دو طرف را کم اهمیت جلوه دهد و اعلام کرد که دو متحد اختلافات خود را «پشت در‌های بسته» حل می‌کنند. 

گفته می‌شود محموله مذکور که قرار بود از آمریکا به سرزمین‌های اشغالی فرستاده شود، شامل هزار و ۸۰۰ بمب دوهزار پوندی و هزار و ۷۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی بوده است. رسانه‌ها می‌گویند بعید است این اقدام بتواند حمله زمینی به رفح را متوقف کند؛ اما به هر حال نشان دهنده افزایش تنش‌ها بین دو طرف است. 

گفتنی است، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آبان ماه امسال برگزار خواهد شد و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که حمایت بی چون و چرای جو بایدن از رژیم صهیونیستی در جنگ، احتمالا به ضرر او تمام خواهد شد. سی‌ان‌ان روز یکشنبه گزارش داد که با قیام دانشجویان آمریکایی و اعلام حمایت از غزه، ادامه حمایت‌های بایدن از تل‌آویو می‌تواند سبب رویگردانی نسل جوان شده و هزینه گزافی برای او داشته باشد.

نظر شما