شناسهٔ خبر: 67343744 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

باقری: تقویت سازوکارهای ابتکاری چندجانبه ضامن ثبات و امنیت پایدار است

آکان رحمتولین، معاون اول وزارت امور خارجه قزاقستان که برای شرکت در نوزدهمین نشست وزرای خارجه کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) به تهران سفر کرده است، با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های متعدد و متنوع موجود بین ۲ کشور به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری برای توسعه و تعمیق روابط تاکید کرد.

به نقل از ایسنا باقری برگزاری نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در تهران را در شرایط کنونی منطقه نشانگر اراده و ظرفیت بالای کشورهای آسیایی برای گشودن صفحه جدیدی در مناسبات بین‌المللی بر مبنای کنار گذاشتن یکجانبه‌گرایی و بنیان نهادن سازوکاری مبتنی بر استقلال، عدالت و دموکراسی در چارچوب چندجانبه گرایی دانست.

باقری جنایات بی سابقه صهیونیست‌ها در نوار غزه و کرانه باختری با حمایت همه‌جانبه آمریکا و برخی کشورهای غربی را نه تنها مصداق عینی و بارز ناتوانی سازوکارهای یکجانبه گرایانه در تامین ثبات، امنیت و صلح توصیف کرد، بلکه این رویکرد را عامل بی‌ثباتی و مخل امنیت و صلح جهانی دانست و تاکید کرد تقویت سازوکارهای ابتکاری چندجانبه از سوی کشورهای مستقل در قالب سازمان‌هایی مانند مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا می‌تواند ضامن ثبات و امنیت پایدار باشد و ضرورت دارد تا کشورهای مستقل و مسلمان در مقابله و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها و حمایت از مردم فلسطین بیش از پیش تلاش نمایند.

سرپرست دستگاه دیپلماسی ضمن ابراز امیدواری نسبت به حصول نتایج مثمر ثمر از نشست تهران در راستای منافع کشورهای منطقه و جهان، از سوابق ایفای نقش قزاقستان در میزبانی مذاکرات هسته‌ای و همچنین سوریه تمجید کرد و این امر را نشانگر اهتمام جدی دولت قزاقستان به تقویت نقش کشورهای مستقل در راستای چندجانبه گرایی توصیف نمود.

آکان رحمتولین معاون اول وزارت امور خارجه قزاقستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از نخستین سفرش به تهران سلام‌های گرم وزیر خارجه این کشور را به همتای ایرانی ابلاغ کرد و مراتب تسلیت عمیق و همدردی صمیمانه دولت و مردم کشورش به مناسبت ضایعه فقدان رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید ابراز داشت.

وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولت جدید، شاهد تداوم مسیر توسعه و شکوفایی روابط ۲ کشور همسایه باشیم.

آکان رحمتولین همچنین ابراز اطمینان کرد همکاری‌های خوب ۲ کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در حمایت و پشتیبانی از یکدیگر با قوت تداوم خواهد یافت.

311311

نظر شما