شناسهٔ خبر: 66556138 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

الكترونیكی شدن بیش از ۵۴۹ هزار پروانه كسب كاغذی تا ۱۸ اردیبهشت

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شادا، گزارش روزانه درگاه ملی مجوزهای کشور از میزان تبدیل پروانه‌های کسب کاغذی به شناسه یکتا ر استان‌های کشور حکایت از تبدیل ۵۴۹ هزار و ۵۸۵ پروانه کسب کاغذی به پروانه الکترونیکی یعنی شناسه یکتا تا تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه جاری دارد.

بر اساس رتبه‌بندی اعلام شده از سوی درگاه ملی مجوزهای کشور، استان گلستان همچنان بیشترین رشد در حذف مجوزهای کاغذی را دارد.

 استان های لرستان با ۴۳ درصد و گیلان ۳۱ درصد و چهارمحال و بختیاری با ۳۰ درصد  بالاترین درصد تبدیل پروانه‌های کسب کاغذی به پروانه‌های الکترونیکی  را دارند.

همچنین در هفته جاری استان های کرمان، سمنان و بوشهر، جای استان های اصفهان و فارس و کردستان را در جدول حذف پروانه کسب های کاغذی گرفتند و این استان‌ها به انتهای جدول تنزل یافتند.
 بيشترين تعداد حذف مجوزهای کاغذی در استان های تهران با ۸۹,۵۰۸ و خراسان رضوی با ۴۱,۴۷۴ و گیلان با ۳۳,۸۳۵ انجام شده است.

الكترونیكی شدن بیش از ۵۴۹ هزار پروانه كسب كاغذی تا ۱۸ اردیبهشت

بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه‌ یکتا) شوند و کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.

همچنین با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب وکارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهد شد.

متقاضیان می توانند ️با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

نظر شما