شناسهٔ خبر: 66556028 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رضامراد صحرایی خبر داد

تصویب «نشان ملی معلم» در آینده‌ای نزدیک

وزیر آموزش و پرورش گفت: به زودی نشان ملی معلمی را در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب خواهیم کرد تا معلمان همانند ستارگان در آسمان ایران نمایان شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایکنا، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در تجلیل از پیشکسوتان معلم که عصر امروز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت در ساختمان انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران برگزار شد، بیان کرد: هفته معلم نسبت به قبل متفاوت بود و امسال دو هفته معلم داشتیم و از شنبه هفته گذشته ویژه برنامه‌های گرامیداشت معلم آغاز شد و گفتمانی در کشور برای تکریم و گرامیداشت معلمان شکل گرفت. 

وی ادامه داد: معلم کسی است که آینده کشور را معماری می‌کند؛ هم‌ اکنون ۹۰۰ هزار معلم در حال ساختن آینده کشور هستند و آینده آنگونه خواهد بود که امروز توسط معلمان در حال ساخت است. رهبر معظم انقلاب عبارتی کلیدی‌ فرمودند که عبارت است از معلمان زیرساخت سرافرازی کشور را می‌سازند و ساخته‌اند. جایگاه رفیعی که امروز در جهان پیدا کردیم که در تمام ساحت‌ها حرف برای گفتن داریم حاصل تلاش‌های معلمان است.

صحرایی با بیان اینکه امروز از معلمانی که مفاخر کشور را تربیت کردند تجلیل خواهند شد، ادامه داد: ما این راه تجلیل و تقدیر را ادامه خواهیم داد و به زودی نشان ملی معلمی را در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب خواهیم کرد تا معلمان همانند ستارگان در آسمان ایران نمایان شوند.

ارتقای جامعه با بالا رفتن معلمان 

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: معلم پرورش دهنده فضیلت است. قامت هیچ کشوری بلندتر از قامت معلمانش نیست. رفیع دانستن جایگاه معلم از باب نیازمندی او نیست بلکه با بالا رفتن جایگاه معلمان جامعه نیز ارتقا می‌یابد و حاکمان نیز بالا خواهند نشست.

صحرایی افزود: آموزش و پرورش هر کشوری آئینه آن کشور است و تخفیف آموزش و پرورش مصداق آئینه شکستن است و باید تصمیم بگیریم که خود را اصلاح کنیم یا آئینه را بشکنیم. امروز آموزش و پرورش به مسئله هر فرد تبدیل شده است و اگر 10 سال آموزش و پرورش به اولویت اول کشور تبدیل شود بی‌تردید جهش صد ساله خواهیم داشت.

لزوم ترمیم و بازاندیشی در آموزش و پرورش 

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش مسئله اول رئیس‌جمهور و شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این نشان دهنده و بشارت دهنده شکوفایی آینده کشور است. آموزش و پرورش نیاز به ترمیم و بازاندیشی دارد و در عرض دیگر دستگاه‌ها نیست و هیچ دستگاهی نمی‌تواند تضمین کننده آینده کشور باشد اما آموزش و پرورش اینگونه نیست و متضمن آینده کشور است.

صحرایی با بیان اینکه هرچه بذر مدرسه مرغوب‌تر باشد آینده کشور شکوفاتر خواهد بود، گفت: کسانی که امروز مرزهای دفاع از کشور را به قاره‌های دیگر بردند در آموزش و پرورش تربیت شدند‌. آموزش و پرورش می‌تواند بسیاری از محدودیت‌هایی که وجود دارد را برطرف کند‌.

انتهای پیام

نظر شما