شناسهٔ خبر: 66554866 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حسینی:

اجرای صحیح قوانین نقش ممتازی در رفع مشکلات اقتصادی دارد/ تاثیر وابستگی نظام تامین مالی کشور به نظام بانکی در افزایش پایه پولی

صاحب‌خبر -
اجرای صحیح قوانین نقش ممتازی در رفع مشکلات اقتصادی دارد/ تاثیر وابستگی نظام تامین مالی کشور به نظام بانکی در افزایش پایه پولی
خبرگزاری آریا - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اصلاح امراض اقتصادی کشور بر پایه قوانین گفت: اگر ما بپذیریم که ما نیاز به اصلاح چهارچوب‌های نهادی داریم، یکی از نهادها قانون است و حتماً قانون خوب و اجرای خوب قانون خوب، در حل مشکلات اقتصادی نقش ممتازی دارد.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، سید شمس‌الدین حسینی با اشاره به حل مشکلات اقتصادی بر مبنای تجربه و تخصص و بر مبنای مختصات خاص اقتصاد ایران گفت: به هر حال این موارد به اصطلاح منبع و مرجع خاص خود را دارند یعنی زمانی که ما می‌گوییم می‌بایست در زمینه رفع مشکلات اقتصادی به تجربه توجه شود،باید بدانیم تجربه را از دو مرجع می‌توان به دست آورد.
نماینده مردم «تنکابن» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کسب تجارب مستند در عرصه اقتصاد، گفت: وقتی از علم اقتصاد حرف می‌زنیم چهارچوب‌های این علم مشخص بوده و متون علمی پیش رو ما قرار دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره مقتضیات خاص اقتصاد ایران بیان کرد: مقتضیات اقتصاد کشور قابل احصا است؛ به عنوان مثال ما امروز کشوری هستیم که به هر حال و بر فرض، نظام تامین مالی مان نظامیست که به شدت وابسته به نظام بانکی بوده و در نهایت هم نتیجه آن افزایش پایه پولی است همگی این موارد را وقتی کنار هم می‌گذاریم؛ از داخل این موارد می‌توانیم به این جمع‌بندی دست پیدا کنیم که داشته‌های قانونیمان و داشته‌های حقوقی ما چیست؟ همچنین کاستی‌هایمان در بهره‌برداری از این موارد چیست؟ همینطور چه کاسjی‌هایی در حوزه قوانین داریم؟
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح امراض اقتصادی کشور بر پایه قوانین بیان کرد: بالاخره اگر ما بپذیریم که ما نیاز به اصلاح چهارچوب‌های نهادی داریم،یکی از نهادها قانون است و حتماً قانون خوب و اجرای خوب قانون خوب در حل مشکلات اقتصادی نقش ممتازی دارد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته ما ممکن است قوانین خوبی برای رفع مشکلات اقتصادی داشته باشیم، اما باید بدانیم موضوع نظارت هم در این بخش مطرح می‌شود لذا این نظارت بر ابعاد مختلف است، همانطور که می‌بایست بر اجرای قوانین نظارت داشته باشیم، می بایست بر شایستگی‌ها و قابلیت‌های مجریان قانون هم اهتمام داشته باشیم، بالاخره اداره کشور ما با وجود مشکلاتی از جمله تحریم اقتصادی و یا حتی شرایط منطقه مدیران مقتدر و لایقی را طلب می کند./
پایان پیام

نظر شما