شناسهٔ خبر: 66552690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح مرحله اول و کلنگ زنی مرحله دوم قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز مهران

خبرگزاری صدا و سیما

با حضور دکتر جبلی رئیس رسانه ملی و هیأت همراه، مرحله اول قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز بین المللی مهران افتتاح و عملیات اجرایی مرحله دوم این طرح آغاز شد.

صاحب‌خبر -

                                                                                           افتتاح مرحله اول قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز مهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مرحله اول این طرح شامل افتتاح استودیو‌های ثابت صدا، سیما و خبر رسانه استانی مرکز ایلام است.

دکتر جبلی در مراسم افتتاح قرارگاه رسانه‌ای اربعین از تلاش استاندار و مسئولان محلی در به بهره برداری رسانه‌ای این طرح قدردانی کرد.

رئیس رسانه ملی در این مراسم گفت: مرز بین المللی مهران نزدیک‌ترین مرز برای تردد زوار اربعین حسینی است و تجربه سال‌های پیش نشان داده بسیاری از زائران عتبات عالیات، مرز مهران را برای حضور در پیاده روی بزرگ اربعین انتخاب می‌کنند.
 
جبلی با اشاره به اینکه این موضوع توجه رسانه ملی به این  مرز را دو‌چندان کرده افزود: زیبایی‌های حضور عاشقان اباعبدلله الحسین (ع)، در مرز مهران باید در قالب  قاب‌های زیبا و روایت‌های جذاب و مناسب در سطح ملی و بین المللی منعکس گردد.
 
وی خواستار مساعدت استاندار ایلام برای استقرار دستگاه اس آن جی در مرز مهران و در نتیجه پخش زنده راهپیمایی بزرگ اربعین شد.
 
استاندار ایلام نیز در این مراسم با تقدیر از تلاش چشمگیر دست اندرکاران رسانه استانی در پوشش همه جانبه مراسم اربعین در سال گذشته گفت: برای راحتی و رفاه حال زائران حسینی همه تلاش خود را بکار خواهیم گرفت.
 
بهرام نیا با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) که فرموده اند راه قدس از کربلا میگذرد افزود: بزرگراه ایلام مهران را بنام قدس نامگذاری خواهیم کرد.
 
ناصر بهرام مدیرکل صدا و‌سیمای مرکز ایلام نیز عنوان کرد: با توجه به امکانات فنی بکار گرفته شده از سوی رسانه استانی در مرز مهران، در حال حاضر طولانی‌ترین فیبر نوری کشور در مرز بین المللی وصل گردیده است.
 
وی افزود: با بهره برداری از این خط فیبر نوری قابلیت پخش زنده هشت تصویر بصورت همزمان و شبانه روزی فراهم می شود.
 
بگفته مدیرکل صدا و‌سیمای مرکز ایلام امسال با تلاش شبانه روزی کارکنان صداو سیمای مرکز ایلام، تردد زوار از مرز بین المللی مهران بصورت زنده و ۲۴ ساعته و با کیفیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته از شبکه استانی مرکز ایلام به روی آنتن خواهد رفت.
 
گفتنی است برای مرحله اول این طرح که ۲۰۰ متر مساحت داشت ۱۵ میلیارد هزینه شده و برای اجرای کامل این طرح به ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
                                                                                      افتتاح مرحله اول و کلنگ زنی مرحله دوم قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز  مهران
کلنگ آغاز عملیات اجرایی مرحله دوم قرارگاه رسانه‌ای اربعین در پایانه شهید سلیمانی مرز مهران

                                                                                       افتتاح مرحله اول و کلنگ زنی مرحله دوم قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز  مهران

افتتاح قرارگاه STM۱ رسانه‌ای اربعین در مرزمهران

 

نظر شما