شناسهٔ خبر: 66541674 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

کورس جذاب سرخابی ها برای قهرمانی

بچرخ تا بچرخیم!

گزارشی متفاوت از دو پیروزی حیاتی در استادیوم‌های وطنی و آزادی

صاحب‌خبر -

  [ شهروند]  مرحوم حمیدرضا صدر کاملا راست می‌گفت. فوتبال مثل زندگی است. بسیاری از لحظه‌های زندگی آمیخته با غم است و بسیاری دیگر از لحظه‌ها شادی صورت‌بندی کرده است و میان شادی و غم‌ها، این نقطه‌های اوج است که زندگی را جذاب و چالش‌برانگیز می‌کند. دقیقا مثل هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال؛ جایی که لحظه شادی و غم برای هواداران آبی و قرمز بارها عوض شد؛ پرسپولیسی که تا لحظه‌ آخر خود را صدرنشین لیگ می‌دید، اما درنهایت بازهم بازی عوض شد و سرخ‌پوشان و آبی‌پوشان پایتخت برای قهرمانی همچنان باید بچرخند و تا پایان مسابقات پابه‌پای هم رقابت کنند.

وطنی، رفیعی،   رستگاری!
 به ورزشگاه وطنی قائمشهر می‌رویم؛ جایی که پرسپولیس مهمان نساجی مازندران است و در دقایق ابتدایی مسابقه، سرخ‌پوشان با گلزنی اورونوف ازبکستانی، موفق می‌شوند از حریف خود پیش بیفتند. همه چیز طبق برنامه برای اوسمار و شاگردانش پیش رفت تا جایی که داور دست به جیب شد و تصمیم به اخراج سروش رفیعی از زمین مسابقه گرفت؛ اتفاقی که برای پرسپولیس در بازی هفته گذشته‌اش هم رقم خورد و این تیم را تا مرز شکست مقابل سپاهان فرستاد. پرسپولیس با این اخراج، گل تساوی را هم مقابل حریف خود دریافت کرد و اگر دبل اورونوف نبود، شاید پرسپولیس کار را با تساوی یک بر یک به پایان می‌رساند و بازهم معادلات تغییر پیدا می‌کرد و سروش رفیعی هم هیچ‌وقت خود را به خاطر این اخراج نمی‌بخشید، اما این پرسپولیس بود که پیروز میدان شد و در آن لحظه، صدر جدول لیگ برتر سرخ‌پوش شده بود.

انفجار شادی، در اندوه آزادی
محمدحسین مرادمند هم شبی مثل سروش رفیعی در استقلال داشت؛ 6 دقیقه از دیدار استقلال و ذوب‌آهن نگذشته بود که مجید علیاری با اشتباه مدافع استقلال در دفع توپ، موفق شد با سیدحسین حسینی تک‌به‌تک شود و با یک ضربه چیپ دروازه آبی‌‌های پایتخت را باز کند. از همان لحظه بازی برای استقلالی‌ها گره خورد و معادلات قهرمانی لحظه‌به‌لحظه در حال یک تغییر دیگر بود. این شکست می‌توانست همه چیز را برای استقلال تمام‌شده قلمداد کند و همین سردرگمی باعث شد تا شاگردان نکونام در نیمه اول نتوانند در گلزنی موفق باشند و همه چیز به نیمه دوم بازی معطوف شد. استقلال همه هیجان کل فصل خود را در نیمه دوم بازی با ذوب‌آهن کنار گذاشته بود و 2 گل ماشاریپوف و بلانکو، استقلالی‌ها را به اوج خوشحالی رساند. تیمی که در دقایق پایانی به نظر می‌رسید که صدر را به پرسپولیس واگذار کرده است، اما درنهایت این ضربه مهارنشدنی بازیکن آرژانتینی آبی‌ها بود که یک استقلال را به کلی متحول کرد.
خارجی‌های اثربخش
بدون شک، جذابیت و اتفاقات جذاب سرخابی‌ها در هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر را مدیون بازیکنان خارجی استقلال و پرسپولیس هستیم، به عبارتی دیگر اگر بلانکو، ماشاریپوف و اورونوف در این دو تیم نبودند، شاید نتایج دیگری برای سرخابی‌ها رقم می‌‌‌خورد و گل‌های این بازیکنان توانست هم لیگ برتر را در بالای جدول جذاب کند و هم رقابت این دو تیم را بیش از پیش تنگاتنگ‌تر و حساس‌تر صورت دهد. پس از مدت‌ها می‌توانیم بگوییم که خارجی‌های خوبی هم در استقلال و هم در پرسپولیس حضور دارند و همین مسئله باعث شده تا این روزها فوتبال‌های جذابی را در این دو تیم شاهد باشیم.
پایان ماجرا
استقلال یا پرسپولیس؟ این سوالی است که شاید جوابش، نیاز به چهار هفته زمان داشته باشد و همه چیز به رقابت سخت و حساس سرخابی‌ها بستگی دارد. همچنان یک امتیاز اختلاف میان آبی‌ها و سر‌خ‌های پایتخت وجود دارد و هیچ کدام از این تیم‌ها نمی‌توانند خود را از الان قهرمان لیگ برتر بدانند و مثل هفته بیست‌وششم، هر لحظه می‌تواند دستخوش اتفاقاتی شود که مورد انتظار هیچ یک از هواداران نیست. با این وجود، می‌توانیم از این رقابت و حساسیت فوتبال ایران و جدال سرخابی‌ها لذت ببریم و منتظر پایانی باشیم که شاید کسی در آن لحظه به هیچ عنوان انتظارش را نداشت!

نظر شما