شناسهٔ خبر: 66541561 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رایزنی تلفنی وزیران خارجه اردن و آمریکا و تاکید واشنگتن بر دستیابی فوری به آتش بس در غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند که در رایزنی تلفنی وزیران خارجه اردن و آمریکا، آنتونی بلینکن بر افزایش تلاش‌ها برای دستیابی فوری به آتش بس در غزه تاکید کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از روزنامه الدستور اردن، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در گفت وگوی تلفنی در مورد تلاش‌ها برای جلوگیری از تشدید فاجعه انسانی در غزه و حمله رژیم صهیونیستی به رفح با یکدیگر رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، همچنین ۲ طرف در این تماس تلفنی درباره حمله شهرک نشینان صهیونیست به کاروان کمک‌رسانی اردن که از طریق گذرگاه بیت حانون عازم غزه بود، گفت‌ وگو کردند.

وزیر خارجه اردن نیز در این تماس بر ضرورت محکومیت حمله شهرک نشینان توسط جامعه جهانی به عنوان یک جنایت تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را مسئول کامل این جنایت دانست.

وزیر خارجه آمریکا هم در این رایزنی تلفنی، حمله خشونت آمیز شهرک نشینان افراطی به این کاروان با هدف جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را به شدت محکوم کرد.

بلینکن بار دیگر تاکید کرد که آمریکا از رژیم صهیونیستی انتظار دارد که اقدامات کامل و مناسب را برای جلوگیری از حملات به کاروان‌های کمک رسانی انجام دهد و عاملان آن را تحت پیگرد قرار دهد.

۲ طرف همچنین درباره تلاش‌ها برای دستیابی فوری به یک توافق برای آتش‌بس، آزادی اسرا و جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه با یکدیگر رایزنی کردند.

وزیران خارجه اردن و آمریکا در ادامه بر لزوم به کار گرفتن همه تلاش‌ها برای اطمینان از موفقیت تلاش‌های میانجیگری مصر، قطر و آمریکا برای تکمیل توافق مبادله اسرا و رسیدن به آتش‌بس تاکید کردند.

الصفدی در این تماس همچنین نسبت به پیامدهای فاجعه بار حمله رژیم صهیونیستی به رفح و جلوگیری از ورود کمک‌ها از گذرگاه‌های رفح و کرم ابو سالم هشدار داد.

الصفدی و بلینکن تاکید کردند که دو کشور به همکاری با یکدیگر برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه ادامه خواهند داد.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه بخش فلسطینی این شهر را اشغال کرده‌ است.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان این ادعا که طرح پیشنهادی حماس با خواسته‌های این رژیم فاصله دارد، مدعی شد: اجازه نمی‌دهیم حماس توانایی‌های نظامی خود را بازسازی کند. اسرائیل اجازه نخواهد داد که حماس در نوار غزه حکومت کند.

نظر شما