شناسهٔ خبر: 66749696 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

روسیه: حمله اوکراین با موشک‌های دوربرد امریکایی را دفع کردیم

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پدافند هوایی ارتش این کشور شنبه شب حمله اوکراینی‌ها با ۹ موشک دوربرد امریکایی «اتکمز» را دفع کرده است. 

وزارت دفاع روسیه دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم کی‌یف شنبه شب چند تلاش برای دست زدن به حملات تروریستی با استفاده از موشک‌های تاکتیکی- عملیاتی امریکایی اتکمز و پهپاد‌های بال ثابت به اهدافی در خاک فدراسیون روسیه داشت که دفع شدند. براساس اعلام وزارت دفاع روسیه پدافند هوایی ارتش این کشور ۹ موشک امریکایی از مدل «اتکمز» به همراه یک پهپاد را بر فراز کریمه، ۵۷ پهپاد را بر فراز منطقه کراسنودار و سه پهپاد را بر فراز منطقه بلگورود رهگیری و منهدم کرده است. روس‌ها می‌گویند که کی‌یف با هدف گرفتن عمدی زیرساخت‌های غیرنظامی «مرتکب اقدامی تروریستی» شده که این نمایانگر ماهیت جنایتکار رژیم کی‌یف است. مقام‌های محلی روسیه تصریح کردند شش پهپاد در حوزه یک پالایشگاه نفت در اسلاویانسک واقع در منطقه کراسنودار در جنوب روسیه سقوط کردند. «اینترفاکس» نوشت که بعد از این حمله فعالیت این پالایشگاه متوقف شد. 
در حالی که روسیه، اوکراینی‌ها را به استفاده از موشک‌های امریکایی متهم کرده، نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات امریکایی و اوکراینی فاش کرد که کی‌یف در بحبوحه ادامه مشکلات در میدان نبرد، به طور فزاینده‌ای از کاخ سفید درخواست داده‌های اطلاعاتی بیشتر را درباره محل استقرار نیرو‌های روسی و مهم‌ترین تأسیسات نظامی آن‌ها کرده است. 
این روزنامه امریکایی گزارش کرده که مقامات اوکراینی تماس‌های خود را تشدید کرده‌اند و این در حالی است که نیرو‌های نظامی اوکراینی در تلاش برای حفظ مواضع زمینی در میان پیشرفت روسیه در جهت خارکیف هستند. نیویورک‌تایمز گزارش داد، مقامات اوکراینی بر این باورند که داده‌های اطلاعاتی بیشتر در زمان واقعی و داده‌های بیشتر در مورد مهم‌ترین اهداف، کارایی حملات فرامرزی کی‌یف را بهبود می‌بخشد.

نظر شما