شناسهٔ خبر: 66538174 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تأکید بر تسهیل‌ پرداخت شدن تسهیلات به عشایر توسط بانک‌ها

در جلسه شورای عشایر شهرستان میاندوآب برتسهیل‌ پرداخت شدن تسهیلات توسط بانکها به عشایر تأکید شد.

صاحب‌خبر -

تأکید بر تسهیل‌ پرداخت شدن تسهیلات به عشایر توسط بانک‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی در جلسه شورای عشایر شهرستان میاندوآب گفت: انتظار داریم بانک‌ها پرداخت تسهیلات برای عشایر را تسهیل کنند.

علی ناجی، در این نشست همچنین از انجام اقدامات لازم برای مناسب‌سازی مسیر تردد به ییلاقات سلیم‌خان شاهین‌دژ، هشترود و سهند خبر داد.

ناجی اظهار کرد: پنل‌های خورشیدی برای تأمین روشنایی و برق مصرفی عشایر تا جایی که منابع مالی تأمین و امور برق استان همکاری کند، تأمین خواهد شد.

وی گفت: امسال درحد توان نسبت به تأمین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی با لوله‌کشی از چشمه و همچنین تأمین تانکرهای آب ثابت و سیار اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی اضافه کرد: عملکرد شبکه دامپزشکی در مایه کوبی دام‌های عشایر و صدور مجوز حمل دام قابل تقدیر است.

فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب هم در این جلسه گفت: عشایر همیشه پای انقلاب بوده‌اند و در سخت‌ترین شرایط و با کمترین امکانات دست از تولید برنداشته‌اند.

محمدرضا رضایی افزود: توجه ویژه به نیازهای آموزشی، بهداشتی، عمرانی و خدماتی این قشر زحمتکش حداقل کاری است که باید توسط دستگاههای اجرایی انجام شود.

رضایی تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل کوچ عشایر به ییلاق‌های منطقه، اقدامات لازم در جهت تأمین آرد، سوخت و آب آشامیدنی عشایر در دستور کار شورای عشایر شهرستان قرار گیرد.

وی گفت: برای تخصیص آرد و تأمین نان مورد نیاز عشایر شهرستان نیازمند پالایش دقیق آمار هستیم.

تعدادی از روستاهای دشت میاندوآب محل قشلاق عشایر دامنه‌های سهند و ارتفاعات شاهیندژ بوده و همچنین این شهرستان محل گذر عشایر سایر شهرستان‌ها از جمله نقده به ییلاقات خود است.

نظر شما