شناسهٔ خبر: 66536737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور جانشین فرمانده کل سپاه.

راه اندازی ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک در استان سمنان

با حضور جانشین فرمانده کل سپاه و رئیس سازمان بسیج سازندگی ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک در استان سمنان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

راه اندازی ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس به همت بسیج جهاد سازندگی و شرکت توزیع برق و با همراهی بانک‌های عامل، و با اعتبار 28 میلیارد تومان نصب و راه اندازی شده گفت: تامین اعتبار برای ایجاد نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس از محل تبصره ۱۸، ۱۶ و ۲ صورت گرفته است.


سردار محمد زهرایی افزایش دو برابری خرید تعرفه های برق را یاداور شد گفت:با توجه به افزایش بهای برق طی دو سال اخیر این طرح توجیه اقتصادی خوبی برای مردم خواهند داشت.


رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه اجرای طرح نیروگاه خورشیدی نمونه موفق در تحقق عنوان سال با مشارکت مردم است گفت:در یک سال اخیر هزار و ۸۶۴ نیروگاه خورشیدی در کشور با همکاری بسیج سازندگی نصب و راه اندازی شده است که ۲۱۳ نیروگاه در استان سمنان افتتاح شده است.

 

مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران گفت: تحقق هدفگذاری ایجاد ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی پنج کیلواتی منجر به تولید ۲‌ هزار و ۷۵۰ مگاوات برق نیروگاهی و صرفه‌جویی به همین میزان در بخش مصرف آب و سوخت می‌شود.


جعفر محمدنژاد سیگارودی در حاشیه آیین افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در استان سمنان افزود: اجرای ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی پنج کیلو واتی طی پنج سال با کمک نهادهای حمایتی از جمله بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با دستور معاون اول رییس جمهور از سال ۱۴۰۱ با آماده سازی زیرساخت‌ها آغاز و اکنون ۴۵ هزار خانوار با مشارکت نهادهای حمایتی برای راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس شناسایی شدند .


وی با بیان اینکه  تاکنون ۱۰هزار سامانه خورشیدی  به بهرهبرداری رسیدند گفت: پنج‌هزار سامانه ی جدید  نیز در حال نصب است و با همراهی بانک‌ها در زمینه تامین مالی ۴۵ هزار سامانه ی دیگر نیز  وارد مدار تولید برق کشور خواهند شد.
مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران گفت: برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس طی قرارداد ۲۰ ساله با نرخ ۳۰‌هزار ریال به ازای هر کیلو وات ساعت از مالکان خریدداری می‌شود و هر سال بهای قیمت خرید برق افرایش می‌یابد.

محمدنژاد سیگارودی با بیان اینکه مشارکت‌کنندگان در اجرای طرح نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس افراد مناطق روستایی و کم‌برخوردار هستند، گفت: ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس فرصتی ارزشمند برای اشتغالزایی، درآمدزایی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کمک به حفظ هوای پاک است.


فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) سمنان هم با بیان اینکه این نیروگاهها در قالب اجرای طرحهای محرومیت زدایی اجرا شده است ، گفت: ۳۵۰ نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک تا پایان امسال و ایجاد ۳۰۰ نیروگاه نیز طی تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی(ره) و با مشارکت مددجویان در دستور کار است.
سردار سرتیپ دوم منصور شوقانی گفت: سپاه آمادگی ظرفیت‌سازی ایجاد نیروگاه خورشیدی در مجموعه های تولیدی را نیز دارد که در این راستا ایجاد ۶ نیروگاه در واحدهای تولیدی استان هدف‌گذاری شد.

رئیس بسیج سازندگی استان سمنان  با بیان اینکه در سال جاری  نصب و راه اندازی ۸۰۰ نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک در استان برنامه ریزی شده است گفت: این نیروگاه‌های خورشیدی به منظور در آمد زایی مناطق محروم  با همکاری شرکت توزیع برق و بسیج سازندگی ستان سمنان، با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان نصب و راه اندازی شده است.
مهدی کاشفی  با بیان اینکه این نیروگاه‌ها که توسط دولت خریداری شده، ظرفیت تولید ماهانه یک مگاوات برق دارند افزود: نیروگاه‌های خورشیدی با تسهیلات کم بهره و نصب رایگان به متقاضیان واگذار شده است و برق تولید شده از این نیروگاههای کوچک وارد مدار کشور می شود.

نظر شما