شناسهٔ خبر: 66536706 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی پزشکان برای امداد رسانی در حج تمتع ۱۴۰۳

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: عملیات حج امسال حدود ۶۰ روز طول می‌کشد و پزشکان داوطلب حاضر در این عملیات به هیچ وجه نمی‌توانند پیش از پایان عملیات به کشور باز گردند.

صاحب‌خبر -

آمادگی پزشکان برای امداد رسانی در حج تمتع  1403به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سید علی مرعشی در همایش کادر بهداشتی درمانی حج ۱۴۰۳ گفت: وظیفه اصلی کادر درمان در سفر حج حفظ سلامت حجاج است و تقریبا در ۶۷ روز عملیات حج امسال پزشکان از ابتدا تا انتها مشغول خدمات رسانی است.

وی با بیان اینکه پزشکان در حج همیشه باید هوشیار و آماده باشند افزود: امسال ۳۰ درصد پزشک سال اولی در حج داریم و ۷۰ درصد پزشکان پیش از این در این عملیات حضور پیدا کرده اند.

مرعشی خاطرنشان کرد: مدت زمان حج امسال طولانی‌تر است و پزشکان باید آمادگی فعالیت در این ۵۵ تا ۶۰ روز را داشته باشند و هر اتفاقی که رخ بدهد این پزشکان نمی‌توانند پیش از پایان عملیات به کشور باز گردند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر توضیح داد: هر چه قدر مسائل آموزشی به زائران آموزش داده شود بیشتر تاثیر گذار است.

حسینی رئیس حج و زیارت با اشراه به اینکه وظیفه هلال احمر حفظ سلامت زائران حج است گفت: هلال احمر در حج سال گذشته خدمات زیادی به زائران ارائه داد. استرس و اضطراب زائران برای انجام مناسک حج باید جدی گرفته شود و اقداماتی برای کنترل آن انجام شود.

نظر شما