شناسهٔ خبر: 6653153 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ابوترابی فرد:متن نهایی برجام به زودی در اختیار نمایندگان قرار می گیرد

تهران - ایرنا- نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یک نماینده نسبت به ناقص بودن متن ارایه شده برجام گفت: ترجمه نهایی برجام بازنگری شده و به زودی در اختیار نمایندگان قرار می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس را برعهده داشت، این مطلب را در پاسخ به تذکر نماینده بروجرد در مورد علت قرار نگرفتن متن توافق هسته ای در اختیار نمایندگان بیان کرد.

بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در تذکر آیین نامه ای گفت: چرا متن توافق هسته ای هنوز در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار نگرفته است؟.

وی ادامه داد: به رغم گذشت دو هفته هنوز متن توافق هسته ای در اختیار نمایندگان مجلس قرار نگرفته است.

ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این تذکر اظهارداشت: به دلیل اهمیت و پیچیدگی متن توافق، لازم بود در ترجمه متن بازنگری بیشتری شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازنگری متن توافق هسته ای انجام شده و به زودی در اختیار نمایندگان قرار می گیرد.



** رسایی: چرا عده ای از توافق تعریف و تمجید می کنند

حمید رسایی نماینده مردم تهران نیز در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری گفت: حدود یک هفته از این که وزیر امور خارجه متنی را تحویل مجلس داده که ترجمه اش نیز ناقص است، می گذرد.

وی از مسوولانی که از توافق تعریف و تمجید می کنند، سوال کرد که آیا این متن ناقص و ترجمه غلط را خوانده اند که تعریف می کنید.

نماینده اصولگرای مجلس نهم افزود: ما متن انگلیسی برجام را هم بررسی کرده ایم، این اتفاقاتی که تعریف می کنند در متن اصلی برجام هم وجود ندارد، آن وقت وزارت ارشاد اطلاعیه می دهد مصوبه شورای عالی امنیت ملی این است که رسانه ها باید تعریف و تمجید کنند و کسی نباید انتقاد کند.

رسایی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در نماز عید فطر به بررسی دقیق و عجله نکردن این موضوع تاکید کردند ولی شاهدیم شورای عالی امنیت ملی چنین دستورالعملی را می دهد، قطعا این مصوبه وجود ندارد و چنین مصوبه ای به تایید رهبر معظم انقلاب نرسیده است بنده این موضوع را پیگیری کرده ام.

محمدحسن ابوترابی فرد در پاسخ به این تذکر گفت: بالاخره متن توافق، متنی است که از پیچیدگی فنی، سیاسی و حقوقی برخوردار است طبیعتا لازم است ترجمه اش از بالاترین اتقان برخوردار باشد.

وی ادامه داد: در همین روزها ترجمه رسمی قطعی را به دست ما می رسانند و ما آن را به صورت رسمی تقدیم همکاران می کنیم.



**شورای عالی امنیت ملی چنین مصوبه ای نداشته است

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: تایید می کنم که شورای عالی امنیت ملی چنین مصوبه ای نداشته است؛ من تحقیق کرده ام که چنین مصوبه نداشته است.

به گزارش ایرنا، به دنبال جمع بندی مذاکرات هسته ای در وین، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در سی ام تیرماه سال جاری به مجلس شورای اسلامی رفت و پس از ارایه گزارشی از روند مذاکرات و پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان، ترجمه ای از برجام را به رییس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

سیام**9121**9132 ** 9254 ** 9314** 1336

نظر شما