شناسهٔ خبر: 66530911 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گام بلند بسیج سازندگی گچساران در محرومیت‌زدایی

گچساران- ایرنا- بسیج سازندگی به منظور  تحول و آبادانی در مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان گچساران در همه عرصه ها تاکنون پیشقدم بوده  به‌طوری که نه تنها در عرصه امنیتی، سیاسی تلاش داشته بلکه در راستای زدودن غبار محرومیت در مناطق محروم و دورافتاده این شهرستان آستین همت را بالا زده بطوریکه در یک سال گذشته اقدامات چشمگیری انجام داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بعد از جنگ تحمیلی، بسیج در عرصه سازندگی سنگ‌تمام گذاشته و در عرصه ساخت مسکن محرومان، ایجاد اشتغال، اهدای جهیزیه، آبرسانی به روستاها و کشاورزی خدمات قابل توجهی را ارائه داده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران گفت: مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های بسیج سازندگی ناحیه مقاومت گچساران محرومیت‌زدایی، رفع مشکلات مناطق کم برخوردار و همچنین اشتغال‌زایی است.

سرهنگ ناصر صالحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۰۰ سری جهیزیه در راستای حمایت از خانواده‌های نیازمند به نوعروسان گچسارانی در یکسال اخیر اهدا شد.

صالحی ابرازکرد: این میزان جهیزیه با محوریت تشویق جوانان به امر ازدواج و کمک به خانواده‌های کم برخوردار در چند مرحله از سال گذشته تاکنون اهدا شد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های سپاه در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب، تلاش در جهت ترویج ازدواج آسان و کم کردن هزینه‌های زندگی برای زوج‌های جوان می باشد و جهیزیه‌های اهدایی به نوعروسان شامل یخچال فریزر، لباسشویی، اجاق گاز، جاروبرقی و لوازم آشپزخانه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران، ساخت سه باب منزل مسکونی، ساخت ۵۰ سرویس بهداشتی و حمام، ۳۰۰ مورد گازرسانی و گاز کشی و بازسازی ۵۰ باب منزل مسکونی را از دیگر اقدامات سپاه ناحیه گچساران برای کمک به نیازمندان در این شهرستان عنوان کرد.

توزیع ۲ هزار بسته معیشتی

صالحی ابرازکرد: در این مدت همچنین ۲ هزار بسته معیشتی در مناطق محروم و کم برخوردار این شهرستان از سوی سپاه ناحیه گچساران توزیع شد.

وی تصریح کرد: این بسته های معیشتی شامل برنج، مرغ، روغن، رب گوجه فرنگی، ماکارونی،حبوبات و خرماست.

صالحی افزود: مقام معظم رهبری طرح بسیج سازندگی را به جهت بهره‌گیری از نیرو و نشاط جوانان در امر سازندگی در اردیبهشت سال ۷۹ با حضور فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کردند و خواستار تشکیل بسیج

سازندگی برای عمران و آبادانی مناطق کم برخوردار و محروم کشور با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها شدند.

وی تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های خوب بسیج سازندگی ناحیه گچساران اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی و اقتصاد مقاومتی به جوانان است.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نظر شما