شناسهٔ خبر: 66524324 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

214مین روز جنگ در غزه.. آرایش جنگی تانک‌های رژیم اشغالگر و استقرار آنها در نزدیکی گذرگاه رفح

صاحب‌خبر -
214مین روز جنگ در غزه.. آرایش جنگی تانک‌های رژیم اشغالگر و استقرار آنها در نزدیکی گذرگاه رفح
خبرگزاری آریا - رژیم اشغالگر برای 214 مین روز متوالی با ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای به ارتکاب جنایت کشتار جمعی در باریکه غزه ادامه می‌دهند. همزمان منابع فلسطینی از آرایش جنگی تانک‌های رژیم صهیونیستی و استقرار آنها در دویست متری گذرگاه رفح خبر می‌دهند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر و تانک‌های این رژیم، امروز- سه‌شنبه- هم مناطق مختلف باریکه غزه را هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار دادند.
این گزارش حاکی از آن است که حملات به غزه هم تشدید شده است و منازل و اماکن اسکان آوارگان و خیابان‌ها نیز هدف حمله قرار گرفت و بر اثر آن ده ها تن شهید وزخمی شدند.
تحرکات نظامی رژیم اشغالگر برای کنترل گذرگاه رفح
جنگنده های رژیم اشغالگر به منزل خانواده العفیفی در تل السلطان در غرب شهر رفح حمله کردند . دراین حال، حملات هوایی و توپخانه‌ای به شرق این شهر هم ادامه یافت.
دو شهروند فلسطینی که یکی از آنان به نام "محمود اسامه الجزار" که بازیکن باشگاه خدمات ورزشی رفح است، در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به منزل خانواده "عبدالعال" در مرکز شهر رفح شهید شد.
درحمله هوایی به منزل خانواده "بارود" در محله "التنور" در شرق رفح، عده‌ای شهید و زخمی شدند.
مناطق مختلف شهر رفح نیز هدف حملات توپخانه ای اشغالگران قرار گرفت.
در یکی از این حملات که منزل خانواده الهمص در شهر رفح را هدف قرار داد، 4 شهروند فلسطینی شهید شدند.
این تحولات همزمان با آن رخ می‌دهد که رسانه‌های فلسطینی بامداد امروز از آرایش جنگی تانک‌های رژیم صهیونیستی و استقرار آنها در 200 متری گذرگاه رفح خبر می‌دهند.
بر این اساس، خودروهای نظامی رژیم اشغالگر به سمت گذرگاه زمینی رفح در جنوب باریکه غزه پیشروی کرده‌اند و چندین گلوله تانک به سمت ساختمان‌ها در این منطقه شلیک شده است.
وی افزود: حمله توپخانه‌ای اطراف گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم و محله‌های "السلام" و "الجنینه" را هدف قرار داد و محله التنور در شهر رفح در جنوب باریکه غزه نیز هدف حمله هوایی قرار گرفت.
در یکی از این حملات در غرب شهر رفح ، 5 شهروند فلسطینی شهید و عده‌ای دیگر زخمی شدند.
همزمان، منابع مطلع فاش کردند که رژیم اشغالگر تلاش می‌کند کنترل سمت فلسطینی گذرگاه مرزی رفح میان مصر و باریکه غزه را در دست بگیرد.

"باراک راوید" خبرنگار صهیونیست در گزارشی، که در وب‌سایت آمریکایی "اکسیوس" منتشر شد، گزارش داد که ارتش "اسرائیل" در عرض چند ساعت تحرکات نظامی خود را برای کنترل سمت فلسطینی گذرگاه رفح آغاز کرد.
رژیم اشغالگر گذرگاه رفح را اصلی‌ترین گذرگاه ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه، و بخش شرقی رفح را مکانی استراتژیک برای جنبش حماس می‌داند.
یک منبع تصریح کرد که نیروهای ارتش اشغالگر قصد دارند گذرگاه فلسطینی را کنترل، و بر تمام کمک‌هایی که وارد غزه می‌شوند نظارت کنند؛ زیرا این رژیم بر این باور است که کنترل بر گذرگاه رفح حکمرانی حماس بر این باریکه را نابود خواهد کرد.
طبق این گزارش، مسئولان اسرائیلی اعلام کردند که در چارچوب مرحله نخست عملیات نظامی این رژیم در رفح، تانک‌ها و نیروهای زمینی آن، عصر دوشنبه وارد حومه شرقی این شهر شدند.
07:55 |گوترش: حمله اسرائیل به رفح غیرقابل تحمل خواهد بود

دبیرکل سازمان ملل متحد از حماس و رژیم صهیونیستی خواست «یک گام بیشتر» برای رسیدن به توافق آتش‌بس بردارند.
گوترش گفت: این فرصتی است که نباید آن را از دست داد.
او درباره حمله رژیم صهیونیستی به رفح: حمله زمینی به رفح غیرقابل تحمل خواهد بود زیرا تبعات انسانی ویرانگری خواهد داشت و تاثیرات بی‌ثبات‌کننده‌ای برای منطقه دارد.
07:38 | استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از پاسخ جنبش مقاومت فلسطین (حماس ) به طرح سیاسی ارائه‌شده برای توقف ماشین نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه استقبال کرد.
تبادل آتش میان مقاومت و ارتش اشغالگر در نزدیکی گذرگاه رفح
از سوی دیگر، رسانه‌های مصری، بامداد امروز از تبادل آتش میان رزمندگان مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی گذرگاه رفح خبر دادند.
مقامات امنیتی مصری به شبکه ماهواره‌ای "الاقصی" گفته‌اند که مصر به مقامات گذرگاه رفح اعلام کرده که ارتش رژیم اسرائیل قصد اشغال این گذرگاه را ندارند.
براساس این گزارش، اعلام شده که خودروهای دشمن در حال عملیات امنیتی در اطراف گذرگاه برفح هستند و امروز از اطراف این گذرگاه عقب‌نشینی خواهند کرد.
درحال به روزرسانی ...

نظر شما