شناسهٔ خبر: 66522577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مبارزه با ملخ مراکشی در ۸ هزار هکتار از مزارع شهرستان طارم

مدیر اداره جهاد کشاورزی طارم گفت: کانون‌یابی و کانون کوبی آفت ملخ مراکشی در هشت هزار هکتار از مزارع و مراتع این شهرستان آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

مبارزه با ملخ مراکشی در ۸ هزار هکتار از مزارع شهرستان طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یارمحمدی گفت: در حال حاضر ۲۷ کارشناس در مراتع و عرصه‌های این شهرستان کانون یابی را انجام می‌دهند و ۳۰ نفر از اعضای بسیج مهندسین نیز در این خصوص همکاری می‌کنند.

وی با عنوان اینکه کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در طارم از نیمه فروردین ماه امسال آغاز شده است، افزود: تاکنون در چهار هزار هکتار از این عرصه‌ها مبارزه با آفت ملخ مراکشی انجام شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی طارم پایان عملیات مبارزه با این آفت را حدود نیمه تیرماه اعلام کرد و گفت: در امر مبارزه با این آفت کارشناسان با مشاهده آن، محل را با پرچم‌های آبی مشخص می‌کنند و با انجام عملیات سم پاشی پرچم قرمز نصب می‌شود که بهتر است دامداران دام‌های خود را برای چرا به این مناطق نبرند.

یارمحمدی افزود: محل‌هایی که این آفت مشاهده می‌شود در صورت وجود حشرات مفید، سم پاشی نمی‌شود بلکه برای مبارزه از طعمه استفاده می‌شود تا حشرات مفید از بین نروند.

وی با تأکید بر لزوم مبارزه به هنگام با آفت ملخ مراکشی، ادامه داد: مبارزه نکردن با این آفت موجب خسارت بیش از ۷۰ درصدی به محصولات می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی طارم افزود: مبارزه با این آفت در مزارع و مراتع شهرستان طارم تا نیمه تیرماه امسال ادامه می‌یابد.

نظر شما