شناسهٔ خبر: 66518928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در شهرکرد

مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان چهارمحال و بختیاری۲۳ و ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما چهارمحال و بختیاری، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان گفت: در این رقابت‌ها بیش از هزار ۱۰۰ دانش آموز و ۸۰ فرهنگی در مرحله استانی شرکت می‌کنند.
علیخانی افزود: هدف از برگزاری مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی، ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با معارف اسلامی است و این مسابقات برای تقویت روحیه معنوی، افزایش دانش دینی و تشویق به مطالعه و تدبر در قرآن و سیره اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.
علیخانی گفت: مسابقات دانش آموزی در سال جاری در دو بخش آوایی و پژوهشی در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۱۰ جز، حفظ ۲۰ جز و حفظ کل، مداحی (ویژه پسران)، دعاخوانی (ویژه دختران)، اذان، تفسیر قرآن کریم، احکام، نهج البلاغه، انشا نماز، گفتمان مهدوی و صحیفه سجادیه برگزار خواهد شد.
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان به بخش فرهنگیان مسابقات هم اشاره کرد و گفت: در این مرحله ۸۰ نفر از فرهنگیان استان در ۵ رشته قرائت تحقیق، حفظ ۱۰ جز، حفظ کل، نهج البلاغه و روش تدریس احکام به صورت حضوری به رقابت خواهند پرداخت.
در بخش دانش آموزی ۳۰ نفر از برگزیدگان به مرحله کشوری که در تابستان برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

نظر شما