شناسهٔ خبر: 66518206 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اراضی کشاورزی شوش پس از ۴۰ سال صاحب سند شدند

دزفول – ایرنا – فرماندار شوش گفت: صدور سند برای اراضی کشاورزی دارای نسق بر اساس ماده ۱۴۲ در دستور کار قرار گرفت و برای تعدادی از اراضی کشاورزی شوش پس از ۴۰ سال سند صادر شد.

صاحب‌خبر -

محسن حویزه دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۸۱ پرونده در این راستا تشکیل و پس از بررسی های انجام شده تاکنون برای ۱۸ زمین سند صادر شد.

وی صدور سند برای اراضی کشاورزی را یکی از مطالبه‌های چند دهه گذشته کشاورزان این شهرستان دانست و ادامه داد: برخی از اسناد صادر شده بیش از چهار دهه است که تعیین تکلیف نشده بود که این مهم به همت اداره ثبت شوش برای نخستین بار در این شهرستان اجرایی شد.

فرماندار شوش با بیان اینکه سند محدوده و حریم رودخانه کرخه در این شهرستان با وسعت ۲۵ هزار هکتار صادر شد، گفت: حریم و بستر رودخانه دز از تاج سد کرخه تا روستای قلعه سحر واقع در حوزه ثبتی شوش سند دار شد.

وی ادامه داد: اسناد مالکیت بستر و حریم رودخانه کرخه به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین رودخانه های کشور بالغ بر ۱۱ قطعه سند به مساحت ۲۵ هزار هکتار در حوزه ثبتی شهرستان شوش به نام دولت صادر شده است.

حویزه اظهارکرد: سند مالکیت حدنگاری رودخانه کرخه در راستای حفظ و جلوگیری از تغییر کاربری طی فرآیندی پیچیده و با حمایت رییس کل دادگستری خوزستان صادر شد.

به گزارش ایرنا، قانون جامع حدنگار (کاداستر ) در سال ۱۳۹۳ به تصویب رسید و بر اساس آن سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف شد تا ظرف مهلت پنج سال پس از لازم‌الاجراء شدن قانون مزبور، تمامی اسناد مالکیت دفترچه‌ای را به اسناد مالکیت حدنگار تبدیل کند؛ برای این منظور همه دارندگان اسناد مالکیت دفترچه‌ای اعم از دستگاه‌ها و اشخاص خصوصی مکلفند در زمان‌بندی مشخصی که در هر منطقه به وسیله سازمان اعلام می‌شود، سند خود را به سازمان ارائه کنند.

جلوگیری از زمین خواری و صیانت از انفال عمومی و همچنین پیشگیری از واگذاری املاک به غیر از مزیت های اجرای این قانون است.

نظر شما