شناسهٔ خبر: 66737910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل صمت کردستان:

۵۸ درصد مساحت کردستان تحت پوشش پرواز ژئوفیزیک هوایی قرار گرفت

سنندج- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۵۲ هزار کیلومتر مربع معادل ۵۸ درصد از مساحت استان تحت پوشش پرواز ژئوفیزیک هوایی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بختیار خلیقی پیش از ظهر یکشنبه در آئین اختتامیه طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معادنی استان کردستان اظهار کرد: در راستای نهضت اکتشاف مواد معدنی در کردستان با همت سازمان زمین شناسی کشور در خرداد ماه ۱۴۰۱ شروع طرح تحول سه جانبه زمین شناسی و اکتشافات معدنی در قالب توافق سه جانبه بین بخش معدنی کشور، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور و معاون فناوری معادن وزرات صمت انجام شد.

وی افزود: این طرح تحت عنوان پرواز ژئوفیزیک هوایی در استان کردستان آغاز شد و کردستان دومین استان طرح تحول سه جانبه زمین شناسی در کشور بود.

خلیقی خاطرنشان کرد: این پرواز ژئوفیزیک هوایی در کردستان در ۱۵ هزار و ۶۲۵ کیلومتر مربع انجام شد و ۵۲ هزار کیلومتر مربع از مساحت استان معادل ۵۸ درصد مساحت استان را در بر گرفت.

مدیرکل صمت کردستان اذعان کرد: این نتایج در زمینه آهن، طلا، مس، سرب و منگنز در استان تحول آفرین است.

وی با اشاره به اهداف کلان طرح تحول افزود: توسعه مناطق کم برخوردار و اشتغال مولد، استفاده از ظرفیت نیروی متخصص بومی از جمله این اهداف خواهد بود.

خلیقی یادآور شد: از اهداف کلان دیگر اجرای این طرح تحولی تولید اطلاعات زیرساخت براساس آمایش زیر زمینی است که به ذخایر پنهان منجر می‌شود.

مدیرکل صمت کردستان اعلام کرد: این اتفاق دستاورد عظیمی است که در استان کردستان رقم خورده است.

نظر شما