شناسهٔ خبر: 66515834 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخبگان پاکستانی: شکست اسرائیل قطعی است/نقش محوری ایران در حمایت از فلسطین

اسلام‌آباد - ایرنا - نخبگان علمی و اندیشمندان سیاسی پاکستان، فاجعه غزه و آزادی فلسطین را موضوعی مرتبط با بقای بشریت دانسته و با تمجید از بیداری ملت‌های جهان علیه جنایات اسرائیل به ویژه نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حقوق فلسطینی‌ها، تاکید کردند که شکست رژیم صهیونیستی و آزادی بیت المقدس قطعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، سمینار بررسی تحولات غزه با عنوان «تجاوزات اسرائیل - آزادی فلسطین؛ فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو» به اهتمام نمایندگی جامعه المصطفی العالمی شعبه پاکستان با حضور نخبگان سیاسی، علمی، چهره‌های مذهبی و اساتید دانشگاهی در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.

مولانا محمد خان شیرانی، علامه امین شهیدی، دکتر قبله ایاز، مشتاق احمد خان، آصف لقمان قاضی، دکتر قندیل عباس، محمد ابراهیم خان و دکتر عمر ریاض عباسی از جمله چهره‌های برجسته حاضر در این سمینار بودند که پیرامون نقش حاکمان جهان اسلام برای دفاع از فلسطین و لزوم تقویت افکار عمومی در روشنگری جنایات رژیم صهیونیستی سخنرانی کردند.

نخبگان پاکستانی: شکست اسرائیل قطعی است/نقش محوری ایران در حمایت از فلسطین

شخصیت‌های پاکستانی بر تشکیل یک بلوک اسلامی منطقه‌ای و همچنین تاسیس نیروی مشترک جهان اسلام برای کمک به جبهه مقاومت فلسطین تاکید کرده و گفتند: دولت‌های غربی از جمله آمریکا با حمایت بی شرمانه از جنایات صهیونیست‌ها رسوا شده‌اند و ما شاهد خیزش افکار عمومی در جهان غرب به ویژه نخبگان علمی و دانشجویان در حمایت از مردم غزه هستیم.

آنان افزودند: فلسطین تنها محدود به مسلمانان یا یک مساله اسلامی نیست بلکه قضیه مرتبط با بقای بشریت است. حتی امروز جامعه یهودیان نیز از جنایات اسرائیل و حاکمان صهیونیستی اعلام برائت کرده و خواستار مقابله با تفکر تروریستی و افراطی صهیونیسم هستند.

مشتاق احمد خان نماینده سابق مجلس سنای پاکستان در بخشی از سخنان خود حمایت مستمر آمریکا و اروپا از اسرائیل را محکوم کرد و گفت: پیروزی متعلق به فرزندان شجاع اسلام در بیت المقدس است.

مولانا محمد خان شیرانی از حزب جمعیت علمای اسلام خواستار وحدت جهان اسلام برای دفاع یکپارچه از فلسطین شد و نقش منفعلانه برخی از کشورهای منطقه در بحث فلسطین و همزمان تبدیل شدن آنان به سپر دفاعی برای اسرائیل را محکوم کرد.

علامه محمد امین شهیدی از گروه امت واحده پاکستان با تمجید از مواضع مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت‌های مظلوم منطقه به ویژه فلسطین، گفت: حاکمان سازشکار جرات رویارویی با ملت‌های خود را ندارند همچنان که رهبران غربی در مقابل عدالتخواهی ملت‌های آنان برای مردم غزه درمانده هستند.

آصف لقمان قاضی دبیر سیاست خارجی حزب جماعت اسلامی پاکستان تاکید کرد که مردم این کشور تمام قد در دفاع از فلسطین و جبهه مقاومت ایستاده‌اند و ما هرگز تسلیم پروژه شیطانی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهیم شد.

سخنرانان با تمجید از پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل، افزودند: ایرانیان ثابت کردند که رژیم اشغالگر صهیونیستی قابل نفوذ است و امنیت پوشالی آن در برابر حمله بی سابقه ایران با خاک یکسان شد.

نخبگان پاکستانی: شکست اسرائیل قطعی است/نقش محوری ایران در حمایت از فلسطین

آنها خواستار بازتعریف نقش و وظایف سازمان همکاری اسلامی شده و از دولت‌های اسلامی خواستند که مانند اقدام عملی ایران در پاسخ به اسرائیل کالاهای اسرائیلی را تحریم و بایکوت اقتصادی را علیه این رژیم اعمال کنند.

سخنرانان اظهار داشتند که ایران و پاکستان در خط مقدم دفاع از فلسطین حضور دارند و از دیگر کشورهای مسلمان نیز انتظار می‌رود که برای جلوگیری از تضییع حقوق فلسطینی‌ها، مقابله با اشغالگری اسرائیل و تحت فشار قرار دادن حامیان رژیم صهیونیستی در میدان عمل نقش آفرینی کنند.

به گزارش ایرنا، دویست و سیزده روز از جنگ غزه سپری می‌شود. در نتیجه حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، از هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون شمار زیادی از فلسطینی‌ها شهید و زخمی شده اند. رژیم اسرائیل طی این مدت در این منطقه دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۱۳ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما