شناسهٔ خبر: 66514856 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تسهیلات بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مستعد مدارس سمپاد

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ضمن بازدید از نمایشگاه سمپاد، بر ارزشمندی طرح‌های ارائه شده تأکید و حمایت بنیاد ملی نخبگان از اختراعات و طرح‌های دانش‌آموزان مستعد مدارس سمپاد را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

تسهیلات بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مستعد مدارس سمپاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان به همراه برخی از معاونان و مدیران این نهاد، از نمایشگاه دستاورد‌های دانش‌آموزان مدارس استعداد‌های درخشان بازدید کرد.

سید سلمان سیدافقهی در بخشی از این بازدید ضمن تاکید بر ارزشمندی طرح‌های ارائه شده، گفت: بنیاد ملی نخبگان از اختراعات و طرح‌ها به شرط ثبت شدن در حوزه اختراعات در سه سطح حمایت می‌کند. اختراعات سطح دو و سه توسط خود بنیاد داوری می‌شوند و اختراعات سطح یک با همکاری معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری داوری خواهند شد.

وی ادامه داد: پس از ثبت شدن اختراعات، حمایت‌هایی از جمله پرداخت وجوه تسهیلاتی، تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و یا حمایت از آنها انجام خواهد شد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان همچنین با اشاره به اینکه تمام دانش‌آموزان مدارس استعداد‌های درخشان در طرح شهاب بنیاد مورد شناسایی و حمایت قرار می‌گیرند، گفت: حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان از سال جاری در قالب طرح مسیر نخبگی در چهار حوزه آموزشی، پژوهشی، اجتماعی و فرهنگی انجام خواهد شد.

سیدافقهی در ادامه با بیان اینکه در مسیر نخبگی برنامه‌هایی از جمله اردو‌های علمی، پرداخت وجوه حمایتی برای تکمیل تحقیقات، معرفی به کانون‌ها برای حمایت از محرومین حوزه استعدادی، حمایت از المپیادی‌ها و... تدارک دیده شده، تصریح کرد: بخشی از این برنامه‌ها در باشگاه دانش‌پژوهان جوان انجام می‌پذیرد و بخشی دیگر در بنیاد ملی نخبگان، که مربوط به مراحل بعد از فراغت از تحصیلات دانش‌آموزی است.

در این بازدید ضمن تشریح تسهیلات ویژه بنیاد برای دانش‌آموزان مستعد مدارس سمپاد، مقرر شد مسیر حمایتی و تعامل مستعدان و آینده‌سازان حاضر در نمایشگاه، با معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان تسهیل و تسریع شود.

شایان ذکر است در این نمایشگاه، دانش‌آموزان مدارس استعداد‌های درخشان، اختراعات و ابداعات فناورانه خود را به نمایش گذاشتند و درباره نیاز‌های حمایتی خود به بحث و تبادل نظر با قائم‌ مقام بنیاد ملی نخبگان پرداختند.

نظر شما