شناسهٔ خبر: 66509825 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

سوره مهر عرضه می‌کند؛

«آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب

رمان «آواز آن پرنده آتشین» تازه‌ترین اثر سمیه کاظمی حسنوند است که در نمایشگاه کتاب به دست مخاطبان می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کاظمی با نگارش رمان اجتماعی «آواز آن پرنده آتشین»، از منظری خاص به جامعه جنگ‌زده دهه ۶۰ نگاه می‌کند؛ جامعه‌ای که توامان با عشق، آرزو، امید، بهت و اندوه همراه بوده است. کتاب همچنین روایت‌گر داستان زنانی رنج کشیده و مردانی است که صدای بمب و خمپاره به کابوسشان تبدیل شده است.

«آواز آن پرنده آتشین» هم مناسب مخاطبینی است که طعم جنگ را چشیده‌اند و هم مناسب کسانی است که آن ایام را تجربه نکرده‌اند و فقط روایت‌هایی به گوششان رسیده است.

داستان از عشق سودابه به یکی از پسران همسایه آغاز می‌شود اما این عشق با مخالف برادر سودابه مواجه می‌شود. برادر برای دوری سودابه از پسر، خواهرش را به اهواز می‌فرستد. سودابه بعد از حضور در اهواز با حال و هوای مناطق جنگ‌زده آشنا و در ادامه با ماجراها و واقعیت‌های جنگ روبه‌رو می‌شود.

این رمان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد. کاظمی علاوه بر «آواز آن پرنده آتشین»، مجوعه داستان‌هایی همچون «یاس امین الدوله»، «کاپیتان و دوشنبه»، «جان‌های شعله ور»، «مردی که خون آبی داشت» و «آنا و درخت خرمالو» را در کارنامه ادبی خود دارد.

نظر شما