شناسهٔ خبر: 66508444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۱۸۳ روستای خدابنده از نعمت برق برخوردار است

مدیر توزیع برق خدابنده گفت:هم اکنون ۱۸۳ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۴۱ روستا از ۵۸ روستای زیر ۲۰ خانوار این شهرستان برق‌دار است.

صاحب‌خبر -

۱۸۳ روستای خدابنده از نعمت برق برخوردار است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ پیری گفت: شهرستان خدابنده با بیش از پنج هزار کیلومترمربع مساحت، حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت و ۲۴۰ روستا یکی از بزرگترین شهرستان‌های شمالغرب کشور است و بیش از ۶۹ هزار مشترک برق در تعرفه‌های مختلف دارد.

وی افزود: حدود ۶۰ درصد از انرژی توزیع شده در این شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

مدیر توزیع برق خدابنده ادامه داد: توزیع برق خدابنده حدود ۵۹ هزار مشترک خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی دارد که با سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق با ظرفیت ۲۰۷ مگاولت آمپر پست‌های برق منصوبه، به مردم این منطقه خدمت رسانی می‌کند.

پیری در ادامه با اشاره به تبدیل هزار و ۳۵۰ کیلومتر از شبکه‌های فشار ضعیف این شهرستان از سیم مسی به کابل خودنگهدار، گفت: با اجرای این طرح و کاهش چشمگیر سرقت از شبکه‌های توزیع، میزان خاموشی ناشی از حوادث نیز بسیار کاهش می‌یابد.

وی افزایش ایمنی و پیشگیری از سرقت انرژی را از دیگر مزایای تبدیل سیم‌های برق مسی به کابل خود نگهدار بیان کرد و اظهار داشت: این طرح به منظور پیشگیری از فرسودگی شبکه و کاهش تلفات انتقال و توزیع انرژی اجرا شد.

نظر شما