شناسهٔ خبر: 66507009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار زبرخان مطرح کرد

دلالی؛ مهمترین آفت کشاورزی زبرخان

جواد افتخاری

فرماندار زبرخان با تأکید بر اینکه باید زمینه خرید محصولات کشاورزان را فراهم آورد و اجازه سوء‌استفاده را به دلالان نباید داد، گفت: دلالی مهمترین آفت کشاورزی زبرخان است.

صاحب‌خبر -

سید مؤمن حسینی در گفت‌وگو با ایسنا یکی از گلایه‌های شدید باغداران را خرید محصولاتشان توسط دلالان دانست و افزود: متأسفانه سود اصلی زحمات کشاورزان و باغداران به جیب دلالان می‌رود.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داده عده‌ای دلال با کشاورزان اینگونه برخورد کنند، اظهار کرد: باید از این ثروتی که خداوند در اختیار قرار داده برای ارتقاء کیفیت زندگی مردم استفاده کرد.

حسینی همچنین با اشاره به اینکه باید مقدمات برداشت محصول کشاورزان را فراهم کنیم، اظهار کرد: با توجه به ناترازی آب و برق باید یکسری مقدمات را در این خصوص فراهم کنیم. ائمه جمعه با تبیین موضوع صرفه‌جویی در پایگاه‌های نماز جمعه و آموزش و پرورش در مدارس به موضوع و نحوه استفاده درست از آب آشامیدنی و برق بپردازند تا تابستان امسال از این بحران به راحتی عبور کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: اجرای فرمایش ایشان برای همه تکلیف است.

وی عنوان کرد: همانگونه که مردم در صحنه‌های سیاسی با حضور و مشارکتشان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را سربلند می‌کنند همه مسئولان هم موظف هستند برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان زمینه حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی که نتیجه آن کار، اشتغال، تولید، صادرات است را فراهم آورند.

فرماندار زبرخان بیان کرد: همه ما برای رونق کسب و کار باید تسهیل‌گری کنیم تا جایی که امکان دارد و قانون اجازه می‌دهد نباید برای صدور یک مجوز ۶ ماه و یک سال مردم را معطل کنیم.

وی افزود: اینکه سرمایه‌گذاری بیش از ۸ ماه به دنبال اخذ مجوز باشد جز منصرف کردن وی نتیجه دیگری در بر ندارد، مسئولان باید بدانند اگر این مردم نباشند ما معنا و مفهومی نداریم، باید یاد بگیریم کار مردم را به سهولت و راحتی راه‌اندازی کنیم. همه ما موظف هستیم به مردم احترام بگذاریم.

مسئولان ارتباطاتشان را با مدیران کل افزایش دهند

وی گفت: انتظار داریم مسئولان دستگاه‌های اداری به مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب احترام بگذارند و آنها را تکریم کنند، مردم در ایجاد زیرساخت‌ها و پیگیری‌ فرصت‌هایی که دولت در اختیار قرار داده انتظاراتی دارند.

فرماندار زبرخان ادامه داد: دستگاه‌ها هنوز که فرصت تأمین اعتبار برای مطالبات مردم و ایجاد زیرساخت‌های لازم را دارند ارتباطاتشان را با مدیران کل افزایش دهند. مدیران باید از فرصت‌های قانونی و اعتباراتی که پیش‌بینی شده در چارچوب ضوابط و مقررات پیگیری‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم اعتبارات لازم را برای پروژه‌ها تأمین کنیم.

وی تأکید کرد: جهاد کشاورزی برای لایروبی قنوات و کانال‌کشی و همچنین آموزش و پرورش، منابع طبیعی، محیط زیست، امور منابع آب و حمل و نقل جاده‌ای، شهرداری و ... که نیازمند اعتبار هستند برنامه‌ریزی‌های لازم را برای جذب اعتبار داشته باشند.

حسینی ادامه داد: با توجه به بارش‌های اخیر از کارشناس بخش کشاورزی انتظار داریم با حضور در مزارع و ارائه آموزش‌های مورد نیاز بهره‌وری کشاورزی را افزایش دهند.

تأمین مسکن برای مردم یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان دولت سیزدهم است

وی همچنین در خصوص وضعیت نهضت ملی مسکن در شهرستان گفت: تأمین مسکن برای مردم یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان دولت سیزدهم است، می‌طلبد پروژه در شهرستان سرعت بیشتری بگیرد.

فرماندار زبرخان پیشرفت فعلی نهضت ملی مسکن در شهرستان را مناسب ندانست و بیان کرد: باید تلاش کرد سهمیه شهرستان را با فرصتی که دولت فراهم نموده برای مسکن مورد نیاز مردم شهرستان تأمین کنیم. انتظار می‌رود متولیان در تأمین زمین و منابع مالی پیگیری بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه حوزه ورزش و جوانان را بسیار مهم و جزء سیاست‌های دولت دانست و تصریح کرد: علیرغم مکاتبه و تماس‌های مکرر با مدیرکل ورزش و جوانان اما تاکنون رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان معرفی نشده است.

حسینی با بیان اینکه اگر مسئله جوانان و ورزش و نشاط اجتماعی برای ایشان مهم است باید برای جمعیت شهرستان زبرخان فکری کنند، خاطرنشان کرد: اگر این اداره مستقر شود بسیاری از مسائل و مشکلات جوانان ساماندهی خواهد شد، اشتغال، مسکن، ازدواج و آسیب‌های اجتماعی باید توسط این اداره پیگیری شود.

وی گفت: اینکه اداره‌ای پنج ماه بدون مسئول باشد جای نگرانی دارد، از مدیرکل اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی انتظار داریم مسئول اداره ورزش و جوانان این شهرستان را هر چه زودتر تعیین تکلیف کنند و نگذارند این جمعیت پر انرژی و جمعیتی که می‌تواند در موضوعات مختلف مؤثر باشد بدون مسئول بماند.

سهم شهرستان از منابع دولتی مشخص شود

نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه تأکید کرد: انتظار داریم سهم این شهرستان از منابع دولتی مشخص شود، اینکه چقدر در جذب تسهیلات اشتغال و به کارگیری جوانان به صورت ماهانه در شهرستان توانستیم جوانان را مشغول به کار کنیم برای ما بسیار مهم است. با توجه به فعالیت تعاونی‌ها و مجموعه‌های تولیدی مختلف انتظار استقرار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در زبرخان داریم.

وی با بیان اینکه اگر اطلاعات جامعی از بخش‌های مختلف نداشته باشیم نمی‌توان تصمیمات درستی برای بخش‌های مختلف گرفت، از کمبود کلاس برای سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در سال تحصیلی جدید برای تأمین کلاس مورد نیاز دانش‌آموزان در شهرستان با مشکل مواجه هستیم انتظار داریم با دعوت از مدیران کل نوسازی مدارس، آموزش و پرورش و خیرین برای رفع مشکلات شهرستان تلاش کنیم.

حسینی با تأکید بر اینکه باید زمینه‌های تحصیل دانش‌آموزان را در شهرستان فراهم کنیم، گفت: اگر کلاس درس مورد نیاز نباشد دانش‌آموزان مجبور می‌شوند برای ادامه تحصیل به شهرستان‌های همجوار بروند که مخاطرات خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه براساس آنچه اعلام شده با تلاش‌های صورت گرفته توسط آموزش و پرورش شهرستان به دانش‌آموزان مناطق محروم شهرستان زبرخان توجه ویژه شده است، گفت: بحمدالله در جهت تحقق شعار عدالت آموزشی توجه به مناطق محروم به طور مکرر مورد نظر و تأکید قرار گرفته و نیروهای با سواد و با سابقه به مناطق محروم اعزام شده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما