شناسهٔ خبر: 66504868 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برنامه‌های دهه امامت و ولایت با مشارکت مردم در سراسر کشور برگزار می‌شود

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه امامت و ولایت، با تشریح برنامه‌های این دهه گفت: دهه ولایت و امامت امسال از ۱۰ ذی الحجه مقارن با دوشنبه ۲۸ خرداد تا ۲۰ ذی الحجه ۷ تیر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت، امروز (هفدهم اردیبهشت) در نشست خبری این ستاد با اشاره به اهمیت اعیاد قربان و غدیر؛ تقارب دو عید عظیم روز ثبوت عشق و تسلیم و غدیر روز عهد و میثاق گفت: وجود ایام این چنینی فرصتی است برای تبلیغ دین مبین اسلام در کنار هجمه‌های فراوان دشمن برای نابود کردن بنیان خانواده و اسلام. ما باید از این فرصت‌ها و جشن‌ها با کار تبلیغاتی صحیح سعی کنیم با تشریک مساعی و بهره گیری از همه ظرفیت‌های مردمی شاهد هم افزایی و بهره مندی از ظرفیت اندیشمندان و فرهیختگان، برپایی باشکوه این مناسبت‌ها و نیز شاهد تحکیم بنیان‌های خانواده‌ها و بازخوانی نقش ولایت در عصر حاضر باشیم.

تقوی افزود: اهداف و رویکرد‌ها امسال پیرامون موضوعاتی همچون توجه به اصل توحید و بندگی و اطاعت و تبیین فلسفه امامت و ولایت، بازخوانی نقش ولایت فقیه در استمرار حکومت الهی و توجه به برنامه ریزی و زمینه سازی برگزاری مراسم گرامیداشت دهه امامت و ولایت به ویژه عید سعید غدیر خم در سراسر کشور و سطح بین الملل خواهد بود.

رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت گفت: برنامه‌های پیشنهادی مطرح شده در این جلسه شامل برگزاری نماز عید و آیین جشن قربان به صورت همزمان در سراسر کشور، تکریم سادات و تجلیل از خانواده شهدای سادات، برگزاری سلسله همایش‌های نقش غدیر در کمال بشریت و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ملی و سایر رسانه‌ها برای انعکاس این جشن‌های باشکوه خواهد بود.

حجت الاسلام تقوی در ادامه این نشست به سایر برنامه‌های این ایام اشاره کرد و افزود: از دیگر برنامه‌های پیشنهادی می‌توان به برگزاری جشنواره شعر امامت و ولایت، نامگذاری پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی به نام غدیر و اجرای برنامه‌های نورافشانی و آذین بندی معابر و میدان‌های شهر خواهد بود.

برگزاری همایش پیاده روی شهر‌ها و روستا‌ها و برگزاری طرح اطعام علوی و توزیع سبد کالا میان نیازمندان و برگزاری جشن‌ها و برنامه‌ها با مشارکت مردم سراسر کشور از دیگر طرح‌های پیشنهادی مطرح شده در این نشست بود.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین عرب انصاری معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: سال گذشته تجربه بسیار خوبی در برگزاری جشن‌های دهه امامت و ولایت به دست آمد، زیرا بیشتر تمرکز برنامه به مشارکت داشتن مردم در این جشن‌ها بود و امسال هم برنامه‌ها و جشن‌ها بیشتر با هدف حضور مردم خواهد و بود و ستاد مرکزی جشن‌ها تنها قصد هماهنگی و برنامه ریزی میان سایر دستگاه‌ها و تسهیل کردن مشکلات برای برگزاری این جشن‌های باشکوه خواهد بود.

نظر شما