شناسهٔ خبر: 66497438 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدور هشدار زرد هواشناسی اصفهان

آغاز فعالیت سامانه ناپایدار همرفتی و وزش شدید باد از فردا

اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره فعالیت سامانه ناپایدار همرفتی (رطوبت کم) و وزش باد شدید از بعدازظهر دوشنبه تا اواخر وقت چهارشنبه هفته جاری در استان هشدار زرد صادر کرد.

صاحب‌خبر -

هواشناسی اصفهان درباره وزش باد شدید هشدار زرد صادر کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

اداره کل هواشناسی اصفهان روز یکشنبه هشدار سطح زرد از وزش باد به نسبت شدید تا شدید و طوفان لحظه‌ای، بارش رگبار بهاری، مه آلودگی در اواخر وقت و اوایل روز، بارش موقت تگرگ در مناطق مستعد و رعد و برق و صاعقه از فردا تا چهارشنبه هفته جاری صادر کرد.

منطقه اثر این مخاطره در همه مناطق استان به‌ویژه اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد موگویی، انارک، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خمینی‌شهر، خوانسار، خور و بیابانک، شاهین‌شهر و میمه، فریدن(داران)، دهاقان، لنجان، زواره، نایین، نجف آباد، مورچه خورت، نطنز، فرودگاه اصفهان، گلپایگان، کوهپایه، کبوترآباد، کاشان، دهق، شهرضا، فلاورجان، مبارکه، مهاباد، نایین، نجف آباد و ورزنه پیش‌بینی شده است.

طبق این پیش‌بینی، احتمال سقوط از ارتفاع، سقوط درختان فرسوده، ریزش ساختمان‌های سُست، خسارت به سازه‌های موقت و صنایع کشاورزی، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و روستایی، جاری شدن روان‌آب و اختلال در تردد در جاده‌ها و معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است تا در سفرهای بین شهری احتیاط لازم را داشته باشند، از کوهنوردی، گردشگری و اتراق در زیر ساختمان‌های نیمه‌ساز و درختان فرسوده خودداری کنند، از استحکام سازه‌های موقت، اطمینان لازم را بعمل آورند و تدابیر لازم در فعالیت‌های کشاورزی و دامداری را اتخاذ کنند.

نظر شما