شناسهٔ خبر: 66496763 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

مأموریت وزارت علوم در زمینه تامین تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها به ثمر نشست

معاون پژوهشی وزارت علوم از پرداخت اعتبار ۱۰۰ میلیون یورویی برای توسعه و تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به صورت کامل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، سال گذشته مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رشد حدود 33 درصدی این وزارتخانه در لایحه بودجه 1402 کل کشور خبر دادند که این افزایش بودجه نشان از نگاه حمایتی دولت نسبت به وزارت علوم بود. همچنین سال گذشته بنابر درخواست محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری از مقام معظم رهبری مبنی بر برداشت مبلغی از صندوق توسعه ملی برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و موافقت ایشان، مقرر شد مبلغ 100 میلیون یورو برای تجهیز آزمایشگا‌ه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه‌ها اختصاص یابد.

پیمان صالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، عنوان کرد: تا 29 فروردین ماه 1402 تمام مبلغ 100 میلیون یورو برای تجهیز و تعمیر آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه‌هی به صورت کامل پرداخت شد.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: 10میلیون یورو از 100 میلیون یورویی که از صندوق توسعه ملی دریافت شد صرف پایگاه‌های اطلاعاتی شد و 90 میلیون یورو با احتساب مبلغی که آن زمان تخصیص داده شد(حدود 2700 میلیارد تومان) به طور کامل تا پایان سال براساس امتیازبندی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در وزارت علوم پرداخت شد و این موسسات در پروسه خرید تجهیزات آزمایشگاهی هستند.

 

نظر شما