شناسهٔ خبر: 66494197 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جی پلاس؛

رهایی از 4 عادت صبحگاهی برای داشتن یک زندگی شاد

برای لذت بردن از زندگی این 4 عادت صبحگاهی را فراموش کن!

صاحب‌خبر -

به گزارش جی پلاس به نقل از مجله سلامتی میشل لنو، روانشناس آمریکایی اعلام کرد که راز لذت بردن از یک روز شاد دشوار نیست، بلکه ممکن است در رهایی از 4 عادت صبحگاهی باشد.

این عادات عبارتند از:

به محض بیدار شدن از خواب، ایمیل ها را باز نکنید

لنو تاکید کرد که باز کردن ایمیل‌ها بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب "ممکن است استرس غیر ضروری را به صبح شما اضافه کند."

وی افزود: افرادی که صبح ها ایمیل خود را چک می کنند ذهن خود را در حالت بیش فعالی قرار می دهند که ممکن است آنها را تحت فشار قرار دهد و بر روحیه آنها در طول روز تأثیر منفی بگذارد.

مراقب صدای زنگ بلند باشید

لنو گفت که یک زنگ با صدای بلند می تواند باعث اضطراب زیادی در افراد شود که می تواند ساعت ها طول بکشد.

به محض بیدار شدن از خواب سعی نکنید مشکلی را حل کنید

طبیعی است که وقتی از خواب بیدار می شوید کمی احساس گیجی کنید و این احساس معمولا بین 15 تا 60 دقیقه طول می کشد.

اگرچه دانشمندان دقیقاً نمی‌دانند چرا این اتفاق می‌افتد، آنها فرض می‌کنند که این می‌تواند یک اقدام پیشگیرانه باشد تا به شما کمک کند در طول بیداری‌های غیرمنتظره یا ناخواسته در طول شب دوباره بخوابید.

لنو می گوید این بدان معناست که ذهن بلافاصله پس از بیدار شدن در بهترین حالت خود قرار ندارد و بنابراین قادر به حل بهینه مشکلات نخواهد بود.

به گفته لنو، وقتی او نتواند مشکلی را حل کند، ممکن است فرد احساس ناامیدی کند، که ممکن است در طول روز او را تحت تاثیر قرار دهد.

به مشکلاتی که روز قبل داشتی فکر نکن

لنو می‌گوید: «فکر کردن به چیزی که روز قبل شما را ناامید کرده است ممکن است شما را از بین ببرد و در ابتدای روز روی ذهن و روان‌شناسی شما تأثیر منفی بگذارد.


الصورة:

 

او می افزاید: «این بدان معنا نیست که در طول روز اصلاً به آن فکر نکنید، بلکه سعی کنید با فکر کردن به آن از خواب بیدار نشوید.»

از سوی دیگر، لنو توصیه کرد بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب برخی کارها را انجام دهید تا احساس شادی در طول روز افزایش یابد. اینها شامل تمرین مدیتیشن، چند نفس عمیق، تهیه فهرستی از کارهای مثبتی که می خواهید در طول روز به آنها برسید و انجام برخی ورزش ها می باشد.

 

نظر شما