شناسهٔ خبر: 66493387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برنامه‌های روز دختر در استان همدان اعلام شد

با توجه به نزدیک شدن به سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی در راستای تکریم دختران استان همدان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

برنامه‌های روز دختر در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، مسئول نهضت پیشرفت بانوان استان همدان از برگزاری برنامه‌ها و رویداد‌های جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در ۹ شهرستان استان خبر داد و گفت: برای سومین سال متوالی سلسله جشن‌های «ماهدخت» در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

طاهره فامیل خلیلی هدف از برگزاری این جشن‌ها را تکریم جایگاه والای دختران در خانواده و اجتماع و فرهنگ سازی در خصوص این موضوع دانست و گفت: در نگاه خداوند و ائمه اطهار(ع) دختران هدیه و برکتی از جانب خداوند هستند که به واسطه قدم گذاشتن آنها در هر خانواده‌ای، پدر و مادر مستحق دریافت پاداش و بهشت می‌شوند و برای تربیت خوب آنها آمرزیده می‌شوند.

او تأکید کرد: تکریم دختران منجر به افزایش عزت نفس و شکل گیری صحیح هویت دخترانه می‌شود و در ایحاد جامعه‌ای با حضور بانوان بالنده و با حیا و با نشاط بسیار مؤثر خواهد بود.

مسئول نهضت پیشرفت بانوان با اشاره به برخی از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام، افزود: برگزاری حداقل یک جشن بزرگ با عنوان ماهدخت در سالن‌ها و پارک‌های بزرگ شهر، برگزاری رویداد فرهنگی «دختران حاج قاسم»، تجلیل از دختران برگزیده و شاخص فرهنگی، هنری، ورزشی، قرآنی و کارآفرین در محلات، برگزاری بازارچه خوداشتغالی دختران و بانوان، برگزاری مسابقه و پویش با عنوان «فردامون»، پیگیری دیدار دختران برگزیده با ائمه جمعه شهرستان‌ها، برگزاری طرح کافه گفتگو در اماکن عمومی و در کافه رفیقانه با حضور دختران و معرفی دختران برگزیده به صدا وسیما از جمله برنامه‌های دهه کرامت و روز دختر در استان است.

این برنامه‌ها از چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

نظر شما