شناسهٔ خبر: 66489516 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

انتقال صدها هزار تن گندم خریداری شده خوزستان به انبارها و سیلوها در پی بارندگی‌های اخیر

صاحب‌خبر -

با عملیات جهادی وزارت جهاد کشاورزی و مسوولان استانی در پی بارندگی‌های اخیر استان خوزستان، صدها هزار تُن گندم خریداری شده در این استان به انبارهای مسقف و سیلوهای سربسته سطح استان و سایر استان‌های کشور منتقل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید سعید راد مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام این خبر افزود: خرید تضمینی گندم در استان خوزستان از بیستم فروردین آغاز شده و تا صبح روز شنبه 15 اردیبهشت، بالغ بر 855 هزار تُن گندم از کشاورزان عزیز خوزستانی خریداری شده است.

وی با اعلام این که با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی، نسبت به اتخاذ و اجرای تدابیر و تمهیدات لازم از جمله به‌کارگیری کامل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای انتقال گندم‌های خریداری شده استان خوزستان به انبارها و سیلوها اقدام شد، گفت: از 25 هزار تُن گندم باقی‌مانده در مراکز روباز با پوشش‌دهی دقیق و چادرکشی سریع، محافظت و مراقبت می شود.

راد با تأکید بر این که صیانت از گندم‌هایی که حاصل دسترنج کشاورزان است را وظیفه خود می‌دانیم و با استفاده از تمام امکانات موجود، پایِ کار جمع‌آوری گندم‌های خریداری شده در استان خوزستان آمدیم، افزود: تلاش می‌کنیم تا یکی دو روز آینده، نسبت به انتقال گندم‌های باقی ‌مانده به انبارها و سیلوها اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تقدیر و تشکر از تمامی تلاشگرانی که به صورت شبانه‌روزی برای انتقال گندم‌های استان خوزستان به میدان آمدند، خاطرنشان کرد: جا دارد از تدابیر و پیگیری‌های رئیسجمهور و معاون اول و وزیر جهاد کشاورزی و مساعدت‌های استاندار خوزستان و همه ادارات استان خوزستان در جریان عملیات جهادی صیانت از گندم‌های خریداری شده قدردانی کنم.

 

نظر شما