شناسهٔ خبر: 66489123 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

احمدوند در پاسخ به دانشجو:

چرا یمن جایگزین کشور هند در نمایشگاه کتاب شد؟ +فیلم

رئیس سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: بعد از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران و پاسخ تنبیهی ما، وزارت خارجه هند طی بیانیه حضور اتباع هند در ایران را ممنوع اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

یاسر احمدوند، رئیس سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در پاسخ به خبرگزاری دانشجو گفت: مستحضرید که مهمان ویژه نمایشگاه کشور هند انتخاب و اعلام شد، دلیل این انتخاب هم روابط گسترده فرهنگی و سابقه تمدنی بین دو ملت ایران و هند بود تلاش هم برای اینکه این اتفاق بیفتد صورت گرفت به رغم اینکه شاید مطلوب حوزه حکمرانی کشور هند هم نباشد، اما تلاش ما این بود که با جامعه فرهنگی و فرهنگیان هند ارتباط مان را توسعه بدهیم.

وی افزود: تفاهمات صورت گرفت و نهایتا توسط کشور هند اعلام شد و گروهی از کشور هند در فروردین ماه در همین محل حاضر شدند و محل غرفه و شیوه استقرارشان و جزئیات برنامه‌ها با حضور نمایندگان هند نهایی شد.

احمدوند اضافه کرد: بعداز حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری ایران و پاسخ تنبیهی ما به رژیم صهیونیستی وزارت خارجه هند بیانیه‌ای صادر کرد و سفر اتباع هند به ایران و به رژیم اشغالگر را ممنوع اعلام کرد.

وی ادامه داد: بنابراین امکان حضور اتباع هند در ایران فراهم نبود سفیر هند درخواست جلسه‌ای کرد و مهلت خواست تا مسئله را حل کنند به رغم تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته نتوانستند این ممنوعیت و محدودیت را بردارند بنابراین با توجه به فرصت اندک تا برگزاری نمایشگاه، کشور یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه در بین کشور‌هایی که با توجه به فاصله اندک و سطح حضور امکان حضورشان فراهم بود. معرفی شد.

رئیس سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: کشور یمن سال گذشته هم در این نمایشگاه حضور پررونقی داشت بنابراین تلاش‌ها صورت گرفت و اتفاقاتی افتاد که خارج از پیش بینی‌های هر کسی بود و کشور یمن جایگزین شد و ان شاالله برنامه‌های خوب و گسترده‌ای هم اینجا انجام خواهد شد.

وی در مورد موضوع فلسطین و جایگاهش در نمایشگاه کتاب تهران خاطرنشان کرد: برنامه‌های متعددی با حضور دانشجویان فلسطینی در ایران در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار خواهد شد.

 

<div id="video-display-embed-code_2266838" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1144294/2266838?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما